„POETRY WALL” az Akvárium Klubban a Magyar Költészet Napján

A Magyar Költészet Napja alkalmából több ezer kiállított verssel találkozhatnak mindazok, akik április 11 és 18 között ellátogatnak a belváros szívében található Akvárium Klubba. A költeményeket, idén március 21-én (a Költészet Világnapján) a Julius Meinl Hungary „Fizess Verssel” kampánya ihlette. A Költészet Világnapján (március 21-én) idén, országszerte 30 városban, összesen 82 helyszínen közel 10 000-en fizettek verssel a kávéért. A kávék ihlette írásokat, most bárki egy héten keresztül megtekintheti.  

Ébreszd fel a benned rejlő költőt! Minden év március 21-én, a Költészet Világnapján helyszínek százai csatlakoznak világszerte a “Fizess Verssel” kampányhoz. Egy vers a mai napig feltöltődést, iránymutatást, vagy akár kikapcsolódást nyújthat, főképp akkor, ha egy finom kávé társaságában olvassuk, vagy éppen írjuk. 2018. március 21-én, szerdán, a Költészet Világnapján a Julius Meinl jóvoltából, egy teljes napig minden idézet (legyen az ismert, vagy saját) kávéházi fizetőeszközzé vált, így a vendégek kávéjukat egy verssel vagy akár egy idézettel “fizethették ki” a kampányhoz csatlakozott éttermekben és kávézókban. Idén országszerte 30 városban, összesen 82 helyszín csatlakozott a felhíváshoz, köztük a budapesti Akvárium Klub is. 

A főváros szívében található Akvárium Klub Budapest egyik legkedveltebb szórakozóhelye, három termével, víz alatti bisztrójával és óriási, pezsgő teraszával várja a szórakozni vágyókat. A klub mindig szem előtt tartotta a kulturális szerepvállalást. „Nagyon jó kezdeményezésnek tartjuk a ’Fizess Verssel kampányt, így nem is volt kérdés, hogy a részeseivé szeretnénk válni.” – mondta Fülöp Zoltán, a klub egyik tulajdonosa. „Sőt, nem is elégedtünk meg ennyivel!” – teszi hozzá Lobenwein Norbert, a másik tulajdonos – „Éppen ezért április 11. és 18. között, a Magyar Költészet Napja alkalmából kiállítjuk a Fizess Verssel kampány során fizetőeszközként használt verseket az Akvárium Klub teraszán, hogy egy héten keresztül még több emberhez juthassanak el a költemények.”

A ’Fizess Verssel’ globális és rendhagyó kezdeményezés mögött, a Julius Meinl, mint a bécsi kávépörkölő és a bécsi kávéházi kultúra nemzetközi nagykövete áll. Hagyományainak megfelelően a céget erős kötelékek fűzi a költészethez, hiszen a bécsi kávéházi kultúra nem csupán egy sajátos életmódot jelent, hanem a művészekre és írókra gyakorolt inspiráló hatása is közismert. Idén negyedik alkalommal csatlakozott Magyarország is a felhíváshoz 82 helyszínnel országszerte, köztük több nagy múltú kávéház és cukrászda is. A kezdeményezésről Takács Pétert, a Julius Meinl magyarországi ügyvezetőjét kérdeztük. 

A Julius Meinl Bécsből indult, ahol nagyon büszkék a kávéházi kultúrára. Mit gondol, itthon is van ekkora hagyománya a kávéházi életnek?

A 19. és 20. század pezsgő szellemi és alkotói légkörében híres irodalmárok, költők, festők, tudósok, értékformálók élték mindennapjaikat kávéházakban, Magyarországon ugyanúgy, mint a nyugat-európai nagyvárosokban. Sőt, ezeken a helyeken a legismertebb feltalálóink, művészeink és költőink kaptak ihletet – gondoljunk csak a legendás nagy kávéházakra, például a Gerbeaudra, a Pilvaxra, a Centrálra vagy a New York-ra, ahol a kávé nemcsak átszőtte a hétköznapokat, de inspirálta is az embereket. 

Mi pontosan e nagyszerű kezdeményezés célja?

Elsősorban az, hogy minél több ember számára eljuttassuk azt az üzenetet, hogy vannak dolgok, amelyek pénzben nem mérhetők. Fontos, hogy a mai felgyorsult világban, is időt szánjunk magunkra és egymásra, figyeljünk érzéseinkre, hiszen valahol mindenkiben ott rejlik a költő. A Költészet Világnapján arra buzdítjuk a kávészerető közönséget partnereinkkel, hogy egy finom kávé mellett osszák meg velünk kedvenc idézetüket, vagy gondolataikat.

Mit lehet tudni a felhíváshoz csatlakozott helyszínekről?

Idén, 82 Julius Meinl kávét forgalmazó helyszín csatlakozott felhívásunkhoz országszerte, köztük több nagy múltú kávéházzal és cukrászdával, aminek nagyon örülünk, sőt bízom abban, hogy az évek alatt ez a szám akár több száz is lehet. Amiben csak lehet, igyekszünk a helyszínek segítségére lenni, melyben az egyik legfontosabb, hogy természetesen a Költészet Világnapján a kávét az eseményhez a Julius Meinl biztosítja. A csatlakozott éttermek illetve kávézók pedig a versekkel, idézetekkel kitöltött cetlikkel tudnak felénk elszámolni. Tehát tényleg megvalósul az a tény, hogy a versek és idézetek, egy napra valódi fizetőeszközzé válnak.

Facebook:www.facebook.com/juliusmeinlhungary

Web:www.meinlcoffee.com

A JULIUS MEINL INSPIRÁLÓ VILÁGA
A költészet a bécsi kávéházi kultúra lényege
A Julius Meinl bécsi családi vállalkozás története szorosan összekapcsolódik a bécsi kávéházi kultúrával immár több mint 150 éve. A vállalat, több mint 70 országban a kávéházi kultúra nagykövete, így felmerül a kérdés, hogy vajon miért rajonganak ennyire az emberek ezért a légkörért?  Mit keresnek és találnak meg az emberek a bécsi kávéházak hangulatában? Nos, a válasz igen egyszerű: a sajátos kultúra, a különleges bécsi pörkölt kávéfajták, a kávé felszolgálásának módja, valamint önmagában az ihletet adó légkör. Mindez nem csupán a bécsi kávéházi írók és költők munkáiban köszön vissza, hanem a mai napig az inspiráció forrását jelenti a művészek, költők és kreatív emberek számára világszerte. A költészet megalkotói nemcsak a költők, énekesek és művészek, hiszen mindenki költő a maga módján. Néhányunknak talán nem kell sok, hogy utat engedjünk az inspirációinknak, míg másoknak esetleg erősebb hatásokra van szükségük, a gondolatok szabad áramlásához pedig minden korty Julius Meinl kávé hozzájárul.
A Julius Meinl 1862 óta inspirál
„Számunkra a bécsi kávéházi kultúra lelke az inspiráció. Lényegét jelenti a költészet. Egy sajátos filozófiáról van szó, mely szerint tudatosan kell kihasználnunk az időt, élveznünk a pillanatot és befogadnunk az ihletet éppúgy, ahogy a bécsi kávéházak irodalmárai tették. Ez pedig nem csak Bécsre igaz. A gyors tempójú kultúrákra is vonatkozik. Legyen szó, Sanghajról, Dubairól, Londonról vagy Chicagóról, az emberek mindenhol keresik a lelassult pillanatokat, amelyek később az inspiráció forrásai lesznek. Ebben az értelemben aktívan szeretnénk arra ösztönözni az embereket minden kontinensen, hogy több költészetet csempésszenek a világunkba, és ezzel tegyék jobb hellyé. Ez motivál bennünket március 21-én, a Költészet Napján, amikor a „Fizess egy verssel” kezdeményezésünket ünnepeljük világszerte.” – nyilatkozta Marcel Löffler, a Julius Meinl Industry Holding elnök-vezérigazgatója.
Julius Meinl inspiráló világa
A Julius Meinl naponta 5 millió, évente pedig közel kétmilliárd ember csésze kávéjáról gondoskodik világszerte. Közel 150 év tapasztalattal és hagyománnyal a hátuk mögött, üzleti tevékenységük legfontosabb ágazatát a prémium kávé és a tea jelenti. Márkaépítésük fő területe a szálloda-és vendéglátóipar. Az osztrák családi vállalatot 1862-ben alapították. Semmi máshoz nem hasonlítható módon a cég a bécsi kávéházi kultúrát szimbolizálja, amelynek nagykövete Julius Meinl. 70 országban 40 000 gasztronómiai és üzleti vásárló számít a Julius Meinl kávéra. Az osztrák gasztronómiában a hagyományosan pörkölt kávé első helye vitathatatlan. Ennek következtében a vállalat a klasszikus pörkölésre, a prémium minőségre és az átfogó ügyfélszolgálatra támaszkodik. A siker kulcsa ez, amely az alapító, Julius Meinl I. receptjét követi. Ő volt az, aki az elsők között, kifejlesztette az ipari kávébab pörkölési módszert, több mint 150 évvel ezelőtt, és akit ma a bécsi kávéházi kultúra egyik atyjaként tisztelünk.
Adatok és tények a Julius Meinl cégcsoportról:
  • 700 alkalmazott világszerte
  • A világon több mint 70 országban forgalmazzák, és több mint 40 országban szerepel a 3 vezető prémium kávémárka között
  • Mintegy 40 000 üzleti partnernél megtalálható világszerte
  • Gyártási helyszínek Bécsben (Ausztria) és Vicenzában (Olaszország)