Soha még ennyi magyar nyertes: Cannes Corporate Media & TV Awards

Az idei Cannes Corporate Media & TV Awards díjátadóját szeptember 28-án tartották, Palm Beach-en, Cannesban. A Grand Prix-t a dániai M2Films “The Heart of Trade“ c. alkotása nyerte el, amit a szállítás és logisztikai cégóriásnak az A.P. Moller – Maersknak készült. A korábbi évekhez képest sokkal több magyar alkotás sikerének örülhettünk.

Idén harmadszorra osztották ki a Kék Delfin trófeát

Ezt a díjat az az év legsikeresebb kreatív ügynöksége veheti át, aki az adott évben a legtöbb trófeát nyerte el. Ezt úgyszintén a dániai M2Films kapta a díj történetében rekordot beállítva, kilenc Delfinnnel. A kék és a Grand Prix mellett négy aranyat, egy ezüstöt és két fekete delfint – a legjobb rendező díját és legjobb vágás díját.

A magyar díjnyertes filmek

Ebben az évben először indult a versenyen a McCann Budapest ügynökség, ők rögtön összesen két aranyat is bezsebeltek az Internal Communication és a Human Resources kategóriákban. Az „E.ON Safety F1rst: The Story of Zoltán Sütő” c. torokszorító filmjükkel nyűgözték le a zsűrit. A Greenroom Reklámügynökség a SPAR Magyarország felkérésére, a „Regnum Toy Story” c. reklámspotjával nyert ezüstöt, a Marketing Communication B2C kategóriában. Ugyancsak ebben a kategóriában vitt haza ezüstöt az Artificial Group, a MOL Groupnak készült „MOL Multipont Arnold” c. filmmel. Az imázsfilm kategóriában a Liszt Ferenc Zeneakadémia nyert a „Bartók World Competition & Festival – Image Spot” alkotással.

McCann Budapest: Éry Márk McCann Budapest Creative Producer, Alexander V Kammel Festival Director, Silye Daniel McCann Budapest Branded Content Specialist – Photo Credit: Felipe Kolm | Warda Network

Greenroom és SPAR Magyaroszág: Alexander V Kammel Festival Director, Walton Tamás Greenroom igazgató, Bene Nikoletta SPAR Magyarország Marketing Manager, Lévai Dorina SPAR Magyarország Marketing, Vida Gusztáv Greenroom Creative Director, Pétercsák Petra Greenroom Senior Account – Photo Credit: Felipe Kolm | Warda Network

Artificial Group és MOL: Alexander V Kammel Festival Director, Báyer Szonja MOL Magyarország Marketing expert, Höglund Réka MOL Magyarország BTL Communications Expert, Haberland Attila Artificial Group Head of Creative Management, Horváth Gergő Artificial Group Creative Director, Rudolf-Kiss Péter rendező – Photo Credit: Felipe Kolm | Warda Network

Liszt Ferenc Zeneakadémia: Alexander V Kammel, Festival Director, Kutnyánszky Csaba Liszt Ferenc Zeneakadémia oktatási rektorhelyettes, Géczy Dávid rendező, Szabó-Stein Imre kreatív producer, Dobóczy Balázs operatőr – Photo Credit: Felipe Kolm | Warda Network

Rekord mennyiségű nevezés

A nemzetközi versenyre közel ezren jelentkeztek, több mint 40 országból (köztük Ausztrália, Brazília, Egyesült Arab Emírségek, Hollandia, India, Japán, Kína, Németország, Singapúr, Svédország, Thaiföld, Mexikó, USA és Oroszország). 176 filmet 41 kategóriában díjaztak Arany, Ezüst és a Fekete Delfin Trófeával. A nyertesek részletes listája megtalálható a fesztivál honlapján.

A 2017-es nyertesek a teljesség igénye nélkül

Blue Mango Communications (SG), Double Explosure (AE), Dubai Tourism (AE), Conspiração Filmes (BR), Danish Broadcasting Corporation (DK), Griffith Film School (AU), Kiatnakin Bank (TH), Media Zoo (GB), HSBC (GB), Burson-Marsteller AS (NO), Mercator Group (RU), Pink Banana Studios (GB), Pretzel & Peggy (GB), and Spaceman Digital (US), SZ DJI Technology Company (CN), Wizard Films (TW).

A díjról
A Cannes Corporate Media & TV Awards évente díjazza a világ legkíválóbb vállalati filmjeit, online média és TV-s dokumentumfilmeket. A díjakat – vállalati filmes fesztiválként egyedülállóan – a világ egyik legfontosabb filmközpontjában – Cannesban, Franciaországban adják át. A Cannes Corporate Media & TV Awards-ot a Filmservice International alapította 2010-ben, székhelye Bécs.
Forrás: Cannes Corporate Media & TV Awards
,