„A szerelem és a szeretet szolgálatában” – CINDERELLA – Mese az elveszett cipellőről és a megtalált boldogságról az ExperiDance produkciójában

Szerző: Tóth Judit Nikoletta

A RaM Colosseum igazi szuperprodukcióval indította a 2017. szeptemberi évadot, hiszen a közel két évtizedes múltra tekintő, hazánkban és nemzetközileg is elismert, összetéveszthetetlen táncstílusú ExperiDance Production legújabb családi mesemusical-színházával nyitott.

© Pintér Árpád – Fotó forrása: ExperiDance Production

Az eddig létrejött, több mint 50 táncművészre alapozott, 20 egész estét kitöltő táncszínházi produkciók kivétel nélkül a magas művészi minőséget ötvözik a szórakoztatással úgy, hogy mindeközben a magyar tánckultúrát is ismerté teszik általuk. A társulat előadásaiban ugyanis a magyar táncok mellett, vagy azokkal egyesítve, a modern irányzatok és az akrobatikus elemek is minden esetben megjelennek, úgy hogy a tánctudás mellett a koreográfia, a zene és a látványos jelmezek, díszletek által teremtett egységes világ is garantálja a közönségsikert.

Az ExperiDance Production legújabb alkotása, most a legkisebbeken keresztül az egész családnak kínál egész estés, minőségi, hazánkban még soha nem látott látványelemekkel felruházott szórakoztatást.

A Cinderella az ismert Hamupipőke történetre alapozva, sok más mesehőssel kiegészítve egy olyan kétfelvonásos családi mesemusical-színház, amely minden XXI. századi technikai feltételnek megfelelve, de örök emberi értékeket közvetít közönségének. Az előadás táncegységek, musical dalok és prózai részek váltakozásával, népszerű színészekkel kiegészülve, Román Sándor koreográfiájával olyan, a teljes színpadi teret kitöltő LED díszlet-látvány elemek között teremti meg a mese világát, amelyet ilyen formában még nem láthatott a hazai közönség.

© Pintér Árpád – Fotó forrása: ExperiDance Production

De a színházi élménynél ennél sokkal többről lehet szó. Hiszen a klasszikus alapokra felépülő alaptörténet tele van örök érvényű tanulságokkal és szimbólumokkal. Bizonyítékokkal arra, hogy tényleg csak az épített környezetünk és az általunk használt technikai eszközök változtak meg az évezredek során, az emberi lélek igénye ugyanolyan maradt. A mesemusical ugyan show-elemek sokaságával, mondhatni vérprofi módon röpíti magával a nézőt, de teszi ezt úgy, hogy közben félreérthetetlenül veszi számba a levonandó tanulságait. Az elkészült produkció így nem csak magas színvonalon, egy varázslatos atmoszférát teremt meg a színpadon, de tanít is. A látványelemei ellenére is arra, hogy a boldogságot, a szeretetet és a szerelmet nem a külső körülményekben kell keresni.

A kialakult „új” mese főszereplői – hozzánk hasonlóan – kivétel nélkül rendelkeznek rossz jellemvonásokkal is, és hoznak rossz döntéseket is, amelyek által el-elakadnak egyéni sorsuk alakításában. De sokunkkal ellentétben keresik a megoldásokat helyzetük alakítására, így nem csak bátrak, de kitartóak is. A történet főszereplői (Anika és Albert), igaz szerelmük keresése közben szembe mennek konformista világunk értékeivel, és akaratlanul arra ösztönzik már a legkisebbeket is, hogy ragaszkodjanak a megérzéseikhez, merjenek saját megoldásokat és tiszta példaképeket találni problémáik megoldásához, céljaik eléréséhez. Az, hogy a Cinderella, a Hamupipőkén és a hercegen túl – a gyermekek nagy örömére – egyéb népszerű, klasszikus mesék hőseit is bevonja a történet alakulásába, így nem csak egy népszerűsítő fogás, de azt is megerősíti, hogy felnőtt fejjel is szükségünk van igazi példaképekre, valódi hősökre, a szerelem és a szeretet szolgálatára. Aki nem hiszi, az járjon utána …

ExperiDance: Cinderella Mese az elveszett cipellőről és a megtalált boldogságról