A Titanicról és a Carpathiáról nyílik kiállítás Szegeden

Az 1910-es évek két legendás hajójáról, a Titanicról és a Carpathiáról nyílik kiállítás pénteken a szegedi Vármúzeumban.

Niksa Mendes horvát muzeológus bemutatja a Titanic fennmaradt öt mentőmellényéből az egyedül Európában, a fiumei tengerészeti múzeum gyűjteményében található darabot a szegedi Vármúzeumban 2013. október 15-én. A múzeumban 2013. október 18-án nyílik Titanic és Carpathia címmel kiállítás az 1910-es évek két legendás hajójáról. - MTI fotó: Kelemen Zoltán Gergely

Niksa Mendes horvát muzeológus bemutatja a Titanic fennmaradt öt mentőmellényéből az egyedül Európában, a fiumei tengerészeti múzeum gyűjteményében található darabot a szegedi Vármúzeumban 2013. október 15-én. A múzeumban 2013. október 18-án nyílik Titanic és Carpathia címmel kiállítás az 1910-es évek két legendás hajójáról. –
MTI fotó: Kelemen Zoltán Gergely

Medgyesi Konstantin, a közgyűjtemény sajtóreferense az MTI-nek elmondta, hogy a tárlat gerincét a fiumei tengerészeti múzeum anyaga adja. A legérdekesebb tárgy minden bizonnyal a Titanicról származó eredeti mentőmellény lesz. Ebből a mellényből világszerte mindössze öt darab maradt fenn, Európában pedig csupán egy található.

A Carpathia volt az a gőzös, amely elsőként ért a Titanic tragédiájának helyszínére 1912. április 15-én és mentette meg több mint hétszáz utas és tengerész életét. A fedélzeten dolgozott egy fiatal horvát pincér, Josip Car, aki szintén részt vett a mentésben. Mikor a Carpathia szerencsésen kikötött New Yorkban, a hajótöröttek örömükben a földre dobták a mentőmellényeket, amelyeknek az életüket köszönhették. Ezek közül a mellények közül vitt haza magával egyet a férfi, akinek özvegye az ereklyét később a fiumei múzeumnak adományozta.

A december közepéig látható tárlaton bemutatják a Titanic és a Carpathia méretarányos makettjét és az érdeklődők korabeli fényképekkel illusztrált tablókon megismerkedhetnek a két hajó történetével is.

A kiállítás érdekes eleme az a korabeli sajtóból összeállított válogatás, amely bemutatja, miképpen tálalták a hajószerencsétlenséget az akkori szegedi újságok, amelyek egyébként már a tragédia után két nappal részletesen beszámoltak a történtekről – közölte a muzeológus.

Forrás: MTI