A metropolisban még sosem mutatták be Edvard Munch alkotását, és a nyitásra hosszú sor alakult ki a múzeum bejárata előtt.
Érdeklődők tucatjai rohantak fel helyi idő szerint pontban a 10.30 órai nyitáskor a manhattani múzeum ötödik emeletére, ahol a világrekorder képet a norvég festő tucatnyi más művével együtt közszemlére tették egy 2013 áprilisig tartó kiállításon olyan más nagy művészek alkotásainak szomszédságában, mint Picasso, Matisse vagy van Gogh.
Ann Temkin főkurátor szerint szándékosan helyezték a képet kontextusba, mert „művészként Munch sem volt sosem elszigetelődött”.
A MoMA-ban plexiüveg védi a 25 milliárd forint értékű képet, egyébként a biztonsági intézkedések a szokásosak, hiszen – mint mondták – a tömegtől zajos múzeumban amúgy is felbecsülhetetlen értékű műalkotásokat őriznek.
Az emberi nyugtalanság modern szimbólumává vált Sikolyból, amely a Mona Lisa után a világ második leghíresebb festménye, négy példány készült, három közülük norvégiai múzeumok büszkesége.
A New York-i múzeumba került változat az egyetlen, amely magántulajdonban van, egyben a legtarkább pasztell a négy közül.
Bár a legújabb tulajdonos mindeddig nem fedte fel magát, a The Wall Street Journal című üzleti lap korábbi értesülése szerint Leon Black amerikai sajtó- és pénzügyi mágnásról, ismert művészetpártolóról van szó, aki tagja a MoMA igazgatótanácsának.
Forrás: MTI