Bravúrszerep egy bravúros vígjátékban – Szerb Antal: Ex, Újszínház

Szerző: Simó Anna

Szerb Antal vígjátéka, az EX (VII.Olivér) bemutatója december közepén volt az Újszínházban. A színdarab különleges már csak azért is, mert Szerb Antalt nem vígjátékíróként ismerjük. Pedig az Ex csúcskategóriás komédia – köszönhetően a szellemes szövegnek, a profi rendezésnek és a remek zenének. A darab egy elképzelt királyságban, Alturiában játszódik, ahol a fiatal király, I. Sancho igencsak unja a királyi életforma rabságát, a merev díszegyenruhákat. Ezért titokban forradalmat szervez önmaga, a zsarnok ellen, aki idegeneknek adja el az országot, majd a népakaratra hivatkozva gyorsan lemond, és felcsap szélhámosnak Monte Carloban, ahol rögtön beleszeret a nagystílű szélhámos, Paris-Saint Germain „gróf” segítőtársába, Marcelle-be. A nagy üzlet, a nagy átverés lehetősége is felbukkan, amelyet újdonsült szélhámos társai rá támaszkodva próbálnak maximálisan kihasználni.

Kiss Emma – Fotó forrása: Újszínház

– Marcelle szerepét Kiss Emma játssza. Hogyan került a darabba?

– Váratlan és fantasztikus lehetőségként ért Dörner igazgató úr felkérése, nagyon hálás vagyok neki ezért és bízom benne, hogy játékom nem okozott csalódást.

– Milyen szerep Marcelle szerepe?

– Remek szerep, Marcelle egyszerűen ellenállhatatlan. Vérbő és nyers, de gyermekes őszinteséggel szeret, és bátran vívja az élet csatáit azokkal a fegyverekkel, amelyekkel rendelkezik. Emellett Borhi Miklós zeneszerző remek duettjeit és táncait adhatom elő Fehérvári Péterrel, I. Sancho király alakítójával, és Dörner Györggyel, a szélhámosok királyával.

Fehérvári Péter, Kiss Emma – Fotó forrása: Újszínház

– Tetszik az Ex a közönségnek?

– Úgy látom, nagyon. Van nevetősebb és csöndesebb közönség, de mindkettőnél érzem a vígjátékoknál talán szokatlan, koncentrált figyelmet.

– Hogyan zajlottak a próbák? Könnyű volt beilleszkedni egy összeszokott társulatba?

– Profi színészek közé kerültem. Hálás vagyok a társulatnak, mert nagyon nyitottan és szeretetteljesen fogadtak, mindenkitől tudtam valamit tanulni. Kerényi Imre rendező úr különösen nagy hatást tett rám elképesztő szaktudásával és pedagógiai érzékével. Kerényi rendezéseiből árad a laza elegancia, figyelme minden apró részletre kiterjed. Kicsit újra egyetemistának éreztem magam, és szivacsként szívtam magamba a szavait.

Fotó forrása: Újszínház

–  Könnyen vagy nehezen tanulja meg a szerepeit?

– Könnyen tanulok szöveget, tulajdonképpen rám ragad a próbafolyamatok során, ezzel eddig sosem volt gondom. Remélem ez sokáig így marad, ha edzésben tartom az agyam.

– Énekelni, táncolni is kell a darabban. Az is könnyen megy?

– Igen, szerencsére jó hallásom van. Borhi Miklós zeneszerző dallamai fülbemászóak, és Görgei Gábor verseihez tökéletesen illeszkednek. „Pas de deux” táncaink Fehérvári Péterrel pedig azért élvezetesek számomra, mert ő remek partner, komoly mozgásszínházi múltja van, nagyon biztosan vezet.

Fotó forrása: Újszínház

– Korábban szerepelt már zenés előadásban?

– Volt már egy nagy, zenés megmérettetésem. Arthur Honegger: Jeanne d’Arc-jában koncertszerűen több alkalommal, illetve a zeneműből készült színházi előadásban is alakíthattam a címszerepet, Johannát a Nemzeti Színházban. Ez azért volt különlegesen nehéz alakítás, mert Johannának, egy rövid gyermekdalt leszámítva végig prózát kell mondania zenére, amit a konkrét zenei pillanatban kell elkezdeni és befejezni. A karmesterek, Strausz Kálmán, az Operaház karigazgatója, és Bogányi Tibor, a Pannon Filharmonikusok vezetője mindenesetre dicsérték a muzikalitásomat, ami nagy elismerést jelentett számomra.

Fotó forrása: Újszínház

– Milyen darabokban láthatjuk még?

– Az Újszínházban Mollyt játszom a Vörös bestiában, és kisebb szerepeket a Vígszínházban, a Mester és Margaritában. Egyelőre szabadúszó vagyok, keresem a lehetőségeket.

Szerb Antal: EX (VII. Olivér) – Újszínház
Következő előadás: 2017. március 25. szombat, 19:00