Cetelem Zöldsuli: Természetesen, idén is!

Összesen hatmillió forintot nyerhetnek udvaraik megújítására az általános iskolák

Idén negyedik alkalommal hirdeti meg Zöldsuli programját a Magyar Cetelem Bank, amely az elmúlt években 32 általános iskolának nyújtott lehetőséget udvaraik, zöld területeik fejlesztésére, szépítésére. A pályázat nyertesei idén összesen hatmillió forint támogatásban részesülnek.

Kispesti Waldorf Iskola

Kispesti Waldorf Iskola

Egyenként 500 000 forint támogatást kap 12 általános iskola a Cetelem Zöldsuli program keretében. A Magyar Cetelem Bank immár negyedik éve nyújt lehetőséget általános iskoláknak udvaraik, zöld területeik fejlesztésére, a gyerekek környezetének természetközelibbé alakítására. A kezdeményezés célja, hogy erősítése az általános iskolás korosztály környezettudatos, felelős gondolkodását.

Április 29-ig bármely hazai általános iskola benyújthatja pályázatát a Zöldsuli programra. A nyertesek összesen hatmillió forint támogatásban részesülnek, amit a következő tanév elején használhatnak fel iskolaszépítésre A pénzből fák, cserjék ültetésével sövény vagy pázsit telepítésével a jutalmazott pályázók olyan iskolakerteket alakíthatnak ki, ahol a gyerekek az óraközi szüneteket és a délutánt kellemes, zöld környezetben tölthetik, akár olyan fák árnyékában, amelyeket ők maguk ültettek el.

Hat nyertest a helyi közösségek és támogatóik választanak ki online szavazáson, a másik hat győztesről pedig szakmai zsűri dönt. A pályázók közül a fenntarthatóságot leghangsúlyosabban megjelenítő iskola Ökotudatos Suli Különdíjat kap a National Geographic felajánlásából, ami örökös National Geographic magazin előfizetést jelent a kiválasztott iskolának. Még az idei tanév vége előtt meghirdetik a nyerteseket, így a tanárok, szülők és a diákok már a nyáron megtervezhetik, hogyan fogják megvalósítani a pályázatukban foglaltakat.

Tolcsva

Tolcsva

„Legmeghatározóbb értékeink, élményeik közül sokat az iskolában töltött évek alatt szerzünk, ezért kulcsfontosságúnak tartjuk, hogy a felelős gondolkodás mielőbb megjelenjen a diákok mindennapjaiban, e célból indítottuk el az általános iskolás korosztályt célzó Cetelem Zöldsuli programot. A közösen kialakított iskolakertek erősítik bennük a környezettudatosságot. Azzal, hogy formáljuk a gondolkodásukat, a jövőjüket is formáljuk.” – mondta Lukácsi Zoltán, a Cetelem marketing igazgatója.

„Azért karoltuk fel ezt a programot, mert lapunk több mint tíz éve Magyarországon is igyekszik felhívni olvasói figyelmét a természet szépségére, értékeire és ezek megóvásának fontosságára. Nem csak írni, tenni is szeretnénk azért, hogy a következő generáció még inkább a szívén viselje annak az élő környezetnek a sorsát, amely körülveszi” – tette hozzá ifj. Vitray Tamás, a National Geographic Magyarország vezető szerkesztője.

A Cetelem Zöldsuli pályázat keretében eddig összesen 32 általános iskolai udvar szépült meg országszerte. A bank 2011-ben és 2012-ben 10-10, tavaly pedig már 12 iskolát támogatott, összesen 16 millió forinttal. A nyertesek nagyon változatos és saját igényeikre szabott pályázatokat valósítottak meg. A csányi Szent György Általános Iskolában például, ahol az udvar fáin szívesen tanyáznak baglyok, őshonos fákat ültettek, hogy a madaraknak minél több pihenőhelye legyen. A zöldítésben szinte az egész falu részt vett.

”A Cetelem Zöldsuli program rengeteg embert mozgat meg, tavaly például 60 ezer voks érkezett az online szavazásra, 3 év alatt pedig több mint 120 ezer. Nemcsak a gyerekeket és tanárokat sikerül bevonnunk, hanem a nagyszülőket, helyi civil szervezetek vezetőit és az iskolák közvetlen környezetében élőket is. Volt olyan iskola, ahol a zöldítés olyan közösségi akcióvá vált, amelyben részt vett a település apraja-nagyja” – tette hozzá Lukácsi Zoltán.

A programról további információt talál az alábbi oldalakon:

http://cetelemzoldsuli.hu/

https://www.facebook.com/cetelemzoldsuli

A Magyar Cetelem Bankról:
A Magyar Cetelem Bankot 1996-ban alapította a francia Cetelem S.A., mely 1999 óta a BNP Paribas csoport tagja. A bank a francia tapasztalatok adaptálásával rövidesen a fogyasztási hitelek piacvezető specialistájává vált hazánkban. A bank magyarországi tevékenységét áruvásárlási kölcsön értékesítésével kezdte, 1999-ben indította el a hitelkártyák kibocsátását. A Cetelem 2001-ben az áruhitelezésben, majd 2005-ben a hitelkártya-kibocsátás terén is piacvezetővé vált. Személyi kölcsönt az ezredforduló óta nyújt ügyfelei számára. A Bank 2006-ban indította el online személyi kölcsön szolgáltatását, 2010-óta pedig Magyarországon egyedüliként a Cetelem online áruhitel igénylési lehetőséget is kínál. A Cetelem a felelős gondolkodás erősítésének érdekében 2011-ben indította el a Cetelem Zöldsuli Programot, melynek keretében azóta már 32 magyarországi általános iskola vált zöldebbé összesen 16 millió forintból. 2012-ben harmadik helyezett lett a Magyar Adományozói Fórum (MAF) Az Év Társadalmi Befektetési Programja kategóriájában. A Program médiapartnere a National Geographic.
www.cetelem.hu
A National Geographic magazinról:
A National Geographic magazin a világ első számú ismeretterjesztő magazinja. A sárga keretes magazin riportjaival, pompás képeivel kalandozásra csábít. Megismerteti az olvasót az állatok, a növények, az élő és élettelen természet szépségeivel. A tudomány és technika új vívmányai, a kultúra és a történelem érdekességei mellett környezetünk sorskérdéseivel is foglalkozik, s tettekre indítja az embert a Föld megóvása érdekében. Az immár tíz éve megjelenő magyar kiadás szűkebb környezetünkről, hazai témákról is rendszeresen tudósít. A National Geographic magazint több tíz millióan olvassák világszerte.