Magánélet – Bemutató a Jurányi inkubátorházban

Hogyan válhat működővé egy ellentétekkel teli párkapcsolat? – erre a kérdésre keresik a választ a Magánélet című előadás alkotói a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházban pénteken bemutatandó új produkcióban.

A Magánélet című dráma bemutatója Szöveg: Budapest, 2014. április 3. Alexis Latham, Gergye Krisztián és Fullajtár Andrea (b-j) játszik Noel Coward Magánélet című drámájának próbáján Budapesten, a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház kamaratermében 2014. április 3-án. A Scallabouche Theatre bemutatója 2014. április 4-én lesz Gergye Krisztián rendezésében. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

A Magánélet című dráma bemutatója – MTI fotó: Szigetváry Zsolt

A Magánélet Noel Coward Private Lives című színművén alapul, amely az 1930-as évek angol polgári világának formákhoz ragaszkodni próbáló, de az indulatokat megfékezni képtelen, a színjáték és az őszinteség kényes határán lavírozó, fojtogató világát mutatja be.

A darabot – amelyet Dési András György fordított – Gergye Krisztián állította színpadra, az előadásban a rendező mellett Fullajtár Andrea és Alexis Latham játszik.

A Scallabouche Company legújabb előadása arra tesz kísérletet, hogy a főszereplők házastársi konfliktusát a párterápia keretei közé helyezve lehetséges válaszokat, megoldásokat keressen. A szereplőket a rendező mint terapeuta és a nézők segítik. Jeleneteket látunk a pár múltjából, lehetséges jövőjéből – ezek elemzése, módosítása ad lehetőséget a házaspárnak az újrakezdésre vagy a lezárásra.

A pszichológiai munka egyben színházi kísérlet is: miképpen dolgozhat együtt három különböző stílusú színházi ember, klasszikus színházi mívesség képviselője (Fullajtár Andrea), az angol színjátszás és az improvizációs technika szakembere (Alexis Latham) és a fizikai színház egyik legizgalmasabb képviselője (Gergye Krisztián).

A rendező mint terapeuta a szó, a mozgás, a zene erejével képes úgy nyitogatni a lélek legrejtettebb bugyrait, hogy ne sérüljön, sőt, gazdagodjon, önmagává válhasson, miközben a jól működő színészi eszköztárat mozgósítja, de azt új nézőpontba helyezve gazdagítja, mélyíti – olvasható az előadás ismertetőjében.

Forrás: MTI