Rekordot állított fel idei 168 ezer látogatójával a vasárnap véget ért lipcsei könyvvásár.
Martin Buhl-Wagner, a lipcsei könyvvásár üzletvezetője szerint a kiállítók visszajelzései kivétel nélkül pozitívak. „A kiadók véleményük szerint Lipcsében nagyon kíváncsi közönséggel találkozhattak. Végtelenül elégedettek vagyunk a vásárral” – hangoztatta.
Alexander Skipis, a Német Könyvkereskedők Egyesületének üzletvezetője szerint a vásár lendületes évkezdetet jelentett a könyvipar számára.
Az egyesület elsősorban arra használta fel a könyvvásárt, hogy megkezdje új reklámkampányát, amely a könyvolvasást népszerűsíti. A Vorsicht Buch!, azaz Vigyázat, könyv! című kampány elsősorban a válságba jutott hagyományos könyvkereskedelmet igyekszik támogatni. Skipis szerint a kampány kedvező fogadtatásra talált.

A Lipcsei Könyvvásár (Fotó: MTI/EPA/Jens Kaläne)
Oliver Zille, a vásár igazgatója elmondta, a könyvvásár legforgalmasabb napján, vasárnap hatalmas tömeg hömpölygött a csarnok területén, áramlásához „egyirányú utcácskákat” is kialakítottak. A vásár kísérő programja is – az Európa legnagyobb olvasófesztiváljává vált Lipcse olvas – jó fogadtatásra találta a könyvbarátok körében. A Lipcsében több helyszínen megrendezett felolvasások mind telve voltak. Olykor – mint például Mihail Gorbacsov fellépésén – a későn érkező érdeklődőket el is kellett utasítani telt ház miatt. A könyvvásáron és a Lipcse olvas kísérő programon összesen 2900 szerző vett részt.
Nagy sikert aratott az irodalmi fesztiválon Rejtő Jenő Az elátkozott part című regényének német fordítása. A berlini Elfenbein Kiadónál Ein Seemann in der Fremdenlegion címmel megjelent könyv bemutatóját a Balassi Intézet berlini kulturális intézete, a Collegium Hungaricum Berlin (CHB) szervezte. A die naTo nevű, Lipcse belvárosában működő klubban „még a csilláron is lógtak” a Németországban alig ismert szerző német nyelven frissen megjelent kötetéről szóló rendezvényen.
Rejtő Jenő világába a lipcsei könyvvásár magyar standja is bevezette a látogatót egy hatalmas tabló révén, amely a Rejtő-univerzum lakóit vonultatja fel grafikákkal és idézetekkel. A magyar standot az idei lipcsei vásárra a CHB koncepciója alapján az utolsó négyzetméterig átalakították. A viszonylag kis területen több száz kötetet mutattak be. A német nyelven frissen megjelent magyar műveket nemcsak a kötetre koncentráló hagyományos könyvvásári, könyvmarketinges megoldásokkal ajánlották, hanem multimediális, mozgóképes installációkkal és nagyszabású grafikai elemekkel is.
Forrás: MTI