A szépség és a reklám – A női ideál alakulása a 20. század első felében

meghivoA szépség és a reklám – A női ideál alakulása a 20. század első felében

Az öt évtizedet bemutató divat- és reklámtörténeti kiállítás a nők reklámozásban betöltött szerepét szemlélteti a múzeum gyűjteményének kevésbé közismert darabjaival. A tömegtermelés megjelenésével a reklám szerepe fokozatosan megnőtt, a hagyományos hirdetési formák mellett újabb és változatosabb eszközök segítették az eladást. A mindenkori divatlapok, filmek és fotók mellett a különböző reklámhordozók is értékes forrásai voltak az öltözködés történetének.

A tárlat 1900-tól az 1940-es évek végéig tekinti át a változó divatirányzatokat, egyúttal alkalmat ad a női szépségideál és a divat változásának nyomon követésére a huszadik században. Az egyes korszakok hangulatát és életérzését enteriőrök, fotómontázsok, korabeli ruhák, cipők és egyéb kiegészítők segítik felidézni.

A kiállítás 2014 március 20-tól május 31-ig látogatható.
Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum, Budapest III., Korona tér 1.

Forrás: Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum