Magyar múzeumi siker Párizsban

Október közepe óta több mint százezren látták az Allegro Barbaro – Bartók Béla és a magyar modernizmus 1905-1920 című kiállítást Párizsban. A tárlat jelentőségét az is emeli, hogy soha még a nyugati világ ilyen jelentős múzeumi intézményben nem volt önálló magyar művészeti kiállítás.

A Musée d’Orsay és a Szépművészeti Múzeum együttműködésével megvalósuló kiállítás címadója a fiatal Bartók Béla 1911-ben komponált zongoradarabja, az Allegro Barbaro. A kiállítás célja, hogy mintegy 100 évvel később felidézze a század eleji modern magyar művészeti irányzatok gazdagságát. A zene, képzőművészet, irodalom, költészet, filozófia és pszichoanalízis területeit is érintő tárlaton a látogató finoman árnyalt képet kaphat a korabeli magyar kultúra sokszínűségéről, s Bartók zenéjét hallva találkozhat a francia fauves-okat követő Nyolcak csoport  tagjainak alkotásaival.

2013. december 12-én, csütörtök este a Szépművészeti Múzeumban Élő MúzeumCafé beszélgetésen a tárlat két magyar kurátora Barki Gergely és Rockenbauer Zoltán művészettörténészek, valamint  Vikárius László zenetörténész vetített képek segítségével mutatják be a kiállítást mindazoknak, akiknek nem adatik meg, hogy a világ egyik legjelentősebb kiállítóhelyén élőben tekinthessék meg ezt a nagy sikerű, több művészeti ágat is ötvöző magyar bemutatkozást – vagy akiknek megadatik, de szeretnének róla többet is megtudni. Az Élő MúzeumCafé a Szépművészeti Múzeum szokásos csütörtöki Múzeum+ rendezvényének a része, tehát arra belépőjegyet kell váltani, amivel az este 22:00 óráig tartó többi program is látogatható.

Forrás: Szépművészeti Múzeum