Úri Muri – Bemutató: 2012. október 5. – Miskolci Nemzeti Színház

Móricz Zsigmond: Úri Muri

színmű két felvonásban

A szerző azonos című regénye és drámája alapján a szövegkönyvet írta:

Ari-Nagy Barbara

Bemutató előadás: 2012. október 5., 19:00

Helyszín: Nagyszínház, Miskolci Nemzeti Színház

Szakhmáry Zoltán – ZAYZON ZSOLT, Rhédey Eszter – FABÓK MARIANN

Rozika – LOVAS ROZI, Csörgheő Csuli – GÁSPÁR TIBOR Jászai-díjas

Zsellyei Balogh Ábel – SZEGEDI DEZSŐ Jászai-díjas, Borbíró -SZATMÁRI GYÖRGY

Lekenczei – SZŐCS ARTUR, Parragh – RUSZNÁK ANDRÁS

Vasgyúró – SIMON ZOLTÁN, Kalma – SALAT LEHEL

Malmosi – FANDL FERENC, Kudora – ÓDOR KRISTÓF e.h.

Lefkovits – LUKÁCS GÁBOR, Wagner – FRITZ ATTILA e.h.

Mérnök – CSERVENÁK VILMOS, Maris – KEREKES VALÉRIA

Borbély – LUKÁCS GÁBOR, Pincér – KRISTON SZABOLCS

András – IRLANDA GERGELY, Mihály – OSVÁTH TIBOR

Kopoltyúsiak – HEGEDÜS RICHÁRD, TÖTÖS ROLAND

Közreműködik:

Cseh-Simon Anett, Kurucz Zsuzsa, Pashchenko Okszana, Majláth Marianna

Díszlettervező: Árvai György Jászai-díjas, Jelmeztervező: Szűcs Edit

Dramaturg: Ari-Nagy Barbara, Zene: Márkos Albert

Színpadmester: Farkas Gábor, Ügyelő: Együd Tünde

Súgó:  Bíró Klára, Rendezőasszisztens: Radnai Erika

Rendező: KESZÉG LÁSZLÓ

Az Úri muri a magyar irodalom egyik emblematikus története. Főhőse Szakhmáry Zoltán, a mintagazdasággal kísérletező földbirtokos, akinek újat akarása, cselekvő energiája apránként mállik szét szűkebb és tágabb környezete állóvizében. Házassága romokban, szeretőjét, a hamvas parasztlányt másfél éve rejtegeti a világ elől. Szakhmáryt szorongatják a gondok – az adósság, a lelkiismeret-furdalás, az értetlenség, az elmaradott kisvárosi közeg –, mígnem feladja a harcot és egy borgőzös-mulatós, maratoni „muri” során megtalálja problémáira a végső megoldást. Lenyűgöző móriczi tabló a millenniumi idők vidéki Magyarországáról, a csörgheő csulik veszett semmittevéséről, középpontjában egy feloldhatatlan magánéleti konfliktussal.

„Minden önmagát és a közönségét komolyan vevő színházi intézmény, formáció egyidejűleg hagyományos és modern, mert a hagyományba beágyazódva tud a jövőbe tekinteni. És a jövőbe tekinteni rendkívül fontos azóta, hogy az ízlés és a pénz útja szétvált. Minden néző igényli a számára szimpatikus útmutatást a lét, az eszmélet rejtelmeibe.” Keszég László

www.mnsz.eu