Jön a kirakART! Megváltozott világunkra és emberi kapcsolatainkra reflektálnak a Trafó kirakART-programjai

A független befogadóhelyek együttműködésében 2021. június 4. és 6. között megvalósuló kirakART kortárs előadó-művészeti hétvégén változatos műfajokkal várják az érdeklődőket Budapesten. Három napon át közel 30 kirakatot töltenek fel művészettel, a város különböző helyszínein. A Trafó Kortárs Művészetek Háza szervezésében performatív produkciókat és installációkat egyaránt láthatunk. A kirakART minden programja ingyenes.

A Trafó Trafik nevű kávézójának ablakában Szűcs Edit jelmeztervező egyik soha fel nem használt jelmezét állítják ki rendhagyó kompozícióban, amely jelenünk posztapokaliptikus hangulatára reflektál. Rácz Márta képzőművész az épület különböző pontjain elhelyezett QR-kódok mögé rejtett GIF-animációkkal meséli el a karaktén-trauma feldolgozását. A Trafóhoz közeli Üllői úti kirakatok egyikét Haraszti Zsolt képzőművész hasznosítja újra, aki nem mellesleg az intézmény műszaki igazgatója: Bizalomkamra c. installációjában szintén a világjárványra reagál, összegyűjtve azokat a szavakat, melyekkel leküzdhetjük az emberek iránti averziónkat. Katona Katalin a Tűzoltó utca egyik üvegablakában rendezi be Mirror c. interaktív videóinstallációját, ahol a saját testünk mozdulataival alakíthatjuk a monitorra vetülő önarckép-sziluettünket. A Ráday utcában Tar Tusi Fájó érintések című, az emberi érintkezés megváltozására reflektáló projektjét állítják ki, a Gondolat Generátor 9. alkotói pályázatának győztes ruhatervét.

A Ráday utca üresen álló kirakatait a Dollár Papa Gyermekei társulat, a Grotesque Gymnastics újcirkusz formáció, Szeri Viktor táncos és társai, Kálmán Eszter látványtervező és Dányi Viktória táncos, valamint a haimey alkotópáros tölti meg színházi jellegű, trafós performatív eseményekkel. Kiss-Végh Emőke és Vranik Krisztián ’Krizso’ performanszában a Dollár Papás Torkig c. kisfilmben megismert anya karantén utáni ki- és felszabadulásának lehetünk tanúi. Téri Gáspár és a Grotesque artistái szintén a „megfurcsult” emberi kapcsolatok nyomába erednek. Szeri Viktor multimediális táncprojektje az önfelfedezés folyamatát kutatja. A Stanby Swan produkcióban Kálmán Eszter A tó c. előadásának kulisszáiba pillanthatuk be. Illés Haibo és Melykó Richárd duója pedig egy párkapcsolati box-performanszt mutat be.

Szervezők és támogatók: Trafó, Jurányi Ház, Szkéné Színház, MU Színház, Bethlen Téri Színház, Budapest Brand, Ferencvárosi Önkormányzat, Margit-negyed. #kirakART #művészettelfeltöltve

Teljes program, infók, térkép: https://kirak.art/