Bodor Johanna koreografál az európai „legek” fesztiválján – Marica grófnő a Fertő-tónál

A Mörbisch-i Seefestspiele gigaméretű, 3600 négyzetméteres színpadának közepéig a kulisszából 35 lépést kell megtenni. Ez volt az első, amit rögtön kiszámolt a helyszínen Bodor Johanna, miután felkérték: idén nyáron ő legyen a koreográfusa a Marica grófnőnek a Fertő-tónál. A Mörbisch-i Seefestspiele voltaképpen a „legek” kulturális attrakciója. A legtermészetesebb díszletek között zajlik az operett világának egyik legjelentősebb és leglátványosabb fesztiválja Európa egyik legnagyobb és legszebb szabadtéri színpadán. Bodor Johanna hétvégenként Mörbischbe utazik, keddtől péntekig pedig Budapesten próbálja az István, a királyt az Operettszínházban, aztán június 30-ától haza sem jön Ausztriából egészen július 12-éig: akkor lesz a premierje a Marica grófnőnek, Kálmán Imre operettjének a Mörbisch-i Seefestspiele monstre színpadán.

Bodor Johanna

Bodor Johanna táncművész valamivel több mint huszonöt éve koreografál. Mégis meglepte, amikor végül őt kérte föl a Seefestspiele direktora. Eddig csak Seregi Lászlót hívták Mörbischbe a magyar koreográfusok közül.

„Azért először ez kicsit megijesztett, aztán rájöttem, büszke is lehetnék erre, úgyhogy az vagyok. De nagyon fontos, hogy van két segítőtársam: Kováts Gergely Csanád és Hajdu Anita. A Mörbisch-i színpad túl monumentális ahhoz, hogy egyedül irányítsak 50 statisztát, 40 táncost és persze a szólisták mozgását” – meséli Bodor Johanna.

A Mörbisch-i Marica grófnő produkcióba Kálmán Imre lánya, Kálmán Yvonne ajánlotta be, aki látta a Budapesti Operettszínházban A chicagói hercegnőt, amelyhez szintén Bodor Johanna készített koreográfiát, nyert is vele a tavalyi POSZT-on (Pécsi Országos Színházi Találkozó).

Marica grófnő díszletterv

„Kálmán Yvonne javasolt engem a fesztiváligazgatónak, Peter Edelmannak. Küldenem kellett neki videófelvételeket a munkáimról. Azokat megmutatta Karl Absenger rendezőnek, ő meg végül mellettem döntött. Pestre is eljött, megnézte a Dorian Grayt, és teljesen lenyűgözte. Nekem pedig az tetszett az ő rendezői elképzelésében: bár díszletében, jelmezében és táncokban is látványos előadást szeretne a Marica grófnőből, ugyanakkor nem akarja kihagyni belőle azt a színházi gondolkodást, azokat az emberi reakciókat, amelyektől egy előadásnak lelke lesz. Vagyis a hatást elsősorban bennünk képzi meg, nem a külsőségekkel. Nagyon fontos nekem Karl Absenger elképesztő szakmai igényessége, ami rögtön össze is kötött minket” – említi Bodor Johanna.

Dolgozott már külföldön többször – Oroszországtól Amerikáig. Miként mondja: már nem ijed meg, ha új környezetben kell koreografálnia. A zene és a tánc révén úgyis mindig kialakul egy közös nyelv.

„Nyilván minden társulatot meg kellett hódítani. De az összhang többnyire azon múlik, a rendező elképzeléseit mennyire érti meg mindenki, aki részt vesz az adott produkcióban. Ha annak mentén megyünk tovább, mindegy, melyik országban vagyunk épp, honnan jöttek a szereplők” – teszi hozzá Bodor Johanna, a Budapesti Operettszínház balettigazgatója, aki idén bekerült A kultúra 50 arca közé. Ők azok, akikről egy szakmai zsűri konszenzussal kimondta: az előző évben jelentős hatással voltak a kulturális életünkre, s „itt és most” érdemes figyelni rájuk a színház, a zenés színház, a tánc, a film, az irodalom, a klasszikus zene, a képzőművészet, a jazz és a folkzene területén. A kultúra 50 arca – KULT50 a Fidelio programmagazin külön kiadványa, amellyel a tehetséget, a tehetséges emberek munkáját is ünneplik.

Nyaranta a Mörbisch-i Seefestspiele az operett centruma festői környezetben, a Fertő-tónál – Kismartontól 20 kilométerre, Bécstől is csak 60 kilométerre, Fertőrákostól pedig 35 perc sétahajóval. Mindenhogyan egyedülálló élményt nyújt az odalátogatóknak, ráadásul kulturálisan és lelkileg is kényeztet a helyszín a remek programjaival.

A „legek” fesztiválja idén természetesen a legnépszerűbb operettel, a Marica grófnővel várja az operett szerelmeseit. Felcsendülnek Kálmán Imre hihetetlen dallamgazdagságú slágerei, mint például a Szép város Kolozsvár, Hej, cigány, Szent Habakuk, Ringó vállú csengeri violám. Bodor Johanna mellett társkoreográfus Kováts Gergely Csanád, asszisztens Hajdu Anita.

A nézők egy új applikációval mobiltelefonon magyar nyelven is végigkísérhetik az előadásokat.

A Seefestspiele programjait évente nagyjából 150 ezren látogatják. Úgy tartják, aki egyszer nézője volt ennek a különleges zenei fesztiválnak, biztosan rendszeresen visszatér ide.

Jegyek válthatók az eventim.hu oldalon, valamint az ismert jegyirodákban.

Csoportos utazásszervezés: escorttouris.hu 

A Mörbisch-i Seefestspiele magyarországi kommunikációs partnere a Pentaton Művész- és Koncertügynökség.

Forrás: Rózsavölgyi Szalon Arts & Café