Hegyi Barbara a Happy Endingről

Nem csak kibeszélik, hanem dalra is fakadnak nők a rákbetegségükről. Anat Gov Happy Ending című darabjának főbb szerepeit Hernádi Judit, Margitai Ági, Bánfalvi Eszter mellett Hegyi Barbara játssza, akivel korábban mindent bevállaló rocker, most természeti gyógymódokban hívő szerepéről beszélgettünk. Egyedi előadást készít az Orlai Produkciós Iroda a Mediszin Kft-vel és a Szentendrei Teátrummal közösen, Gergye Krisztián rendezésében. A darab nyári bemutatóját július 25-én tartják a Szentendrei Teátrumban, a produkció szeptemberben a Belvárosi Színházba költözik.

Hegyi Barbara - Fotó: Takács

Anat Gov: Happy Ending: Hegyi Barbara – Fotó: Takács Attila

A darab négy hölgykaraktere közül a tied igencsak formabontó mind a gyereknevelésben, mind a betegsége kezelésében. Mennyire érzed magadhoz közel a figurát?

– Miki nem volt különösebben jó anya, a saját önzése határozta meg az életét. A rockbandákat kísérő lányok közé tartozott, mondjuk úgy, a fiúk örömére volt ott. Utaztak és szívtak, nem foglalkozott azzal, hogy gyereke van. A betegsége miatt találtak újra egymásra a lányával. Furcsán hangzik, de bizonyos értelemben áldás ez neki, mert magához tért és rendeződött a viszonya a gyermekével.

Akkorát fordul, hogy a zűrös élete után most mindenféle természetközeli gyógymódokkal kerül kapcsolatba, ezekben keresi a gyógyulást: búzafűlevet iszik, kipróbálja a tőgykenőcsöt.

– Ismerjük a lemondó és a mindent kipróbáló beteget is. Az utóbbiban akkora a gyógyulási, a túlélési vágy, hogy minden lehetőséghez nyúl, ami segíthet. Ki tudja, melyik vezet eredményre? A gyógymasszőr, a reflexzóna, az Avemar vagy a kurkuma? A küzdő beteg, ha elveszítené a hitét, azzal feladná a küzdelmet, az életét is. Hernádi Judit, a színésznő karaktere ez a típus a darabban, ő azt mondja, addig szeretne jól élni, ameddig lehet, ami méltatlan, az már nem kell neki.

Pont ez a legérdekesebb a darabban. Négy nő különböző hozzáállását ismerünk meg a súlyos betegséggel kapcsolatban.

– Minden szereplő mentalitása más, mi, alkotók egyiket sem minősítjük. Ám ugyanaz a lényege mindegyiknek, nagy a baj és nem tudják, mi vár rájuk. A különbség abban van köztük, milyen gondolatai és fizikai pallókat építenek a túléléshez.

Miért jó szerinted, hogy egy rákbetegséggel foglalkozó darab színre kerül?

– A rák átszövi az életünket, mindenhonnan érkeznek a hírek, ki lett beteg. Meghatározza a hétköznapjainkat. Azt hiszem, beszélni róla, látni, hogy másnak is van ilyen problémája, megkönnyebbülés. A néző a saját életéből, környezetéből ismerős témáról lát előadást. Nehéz téma persze, megütközést kelthet, ugyanakkor hány színdarab és film szól a rákról, és milliók halnak meg benne. Ha nem beszélünk róla, nem így történik?

Van egy plusz csavar még: a Happy Ending zenés előadás lesz, dalokkal, szürreális képekkel. Ez talán a legnagyobb merészség.

– Ettől lesz igazán különleges a produkciónk. Lesz egy kórusos dalunk például a kemoterápia mellékhatásairól: a haj hullásáról, a hasmenésről. Én előadok majd egy szerelmi duettet a rákkal, ami egy jó pasi formájában jelenik majd meg, a daganataim pedig a legkülönbözőbb helyekről kerülnek elő. Teljesen abszurd ábrázolása ez a témának. Önmagáról, egy rákról szóló darabra nem mondhatjuk, hogy szórakoztató, viszont, ha a rémességet kicsit kifordítjuk, már igen. A kínon lehet nevetni. Előbb-utóbb elkezd az ember nevetni, amikor nem tud szabadon mozogni az infúziójától. Kíváncsi vagyok, hogyan fogadják majd a nézők ezt a teljesen egyedi hangvételt.

Forrás: Orlai Produkció