Döntés született a Madách Színház második musicalpályázatának harmadik fordulójában

Az utolsó előtti fordulóban négy pályamű versenyezhet tovább. Az első helyezett jutalma: bemutató a Madách Stúdióban.

A musical-szakértőkből álló zsűri – Kocsák Tibor zeneszerző, Malek Andrea színművész, Müller Péter író, Tihanyi Ákos koreográfus és Szirtes Tamás igazgató-rendező, a zsűri elnöke – hosszas viták és mérlegelés után négy pályázatot választott ki továbbjutóként a pályázat következő fordulójára.

November második felében kerül sor a kiválogatott darabokból készülő félórás keresztmetszetek bemutatójára.

A keresztmetszetek előadásához a Madách Színház művészi és technikai hátteret biztosít.

A négyes:
Fekete György – Munkácsi Miklós: Dögkeselyű
A Dögkeselyű (András Ferenc, 1982) című kultikus filmnek mába átírt zenés változata. (A film annak idején mérföldkövet jelentett a magyar filmtörténetben: felfrissítette a magyar bűnügyi film műfaját.) Az akciós-krimis elemek ellenére azonban nem csak krimi, hanem keserű társadalomszatíra is a mű, középpontjában az elvei mellett a végsőkig, akár a pusztulásig is kitartó, harcát egyre magányosabban folytató Simon Józseffel, a diplomás taxisofőrrel, aki paradox módon kénytelen a bűn ellen bűnnel harcolni…

Horváth Péter – Fekete György – Gerendás Péter: Aranyborjú
(Ilf és Petrov nyomán)
Osztap Bender milliomos akar lenni Ilf és Petrov híres regényében a 30-as évek Szovjetuniójában, és e cél érdekében mindent megtesz, ami csak kitelik egy magafajta csavaros eszű, ellenállhatatlan kalandortól – erre a történetre találtak rá a musical-változat szerzői. Az adaptációjukban szellemes jelenteket követik egymást, remek szerepek, jó Gerendás-dalok. Az a fajta pikareszk történet, mely mindig szórakoztató.

Kiss Judit Ágnes – Fűri Anna: Anzelm és a kígyólány
(E. T. A. Hoffmann: Az aranyvirágcserép regénye nyomán)
A klasszikus Hoffmann-mű történetét a napjainkba helyezték a szerzők. Érdekes szövegkönyv, de főleg a szövegében és dallamvilágában egyaránt igényes, dzsesszes hangzású dalok keltették föl a musical iránti figyelmet.

Tóth Tamás (Natureboy): Métisz
Van ebben kémtörténet, környezetvédelem, anarchizmus, szerelem. Aktuális, mai téma. A nagy politikától a kisemberek gondjain keresztül, a fiatalok lázadásáig. A rockos hangzású zene igényes, eredeti. A fiatal, pályája elején álló zeneszerző-szövegíróra érdemes figyelni.

Forrás: Madách Színház