Falakat döntenek le – adó 1 % kampányt indít a Bátor Tábor

A Bátor Tábor a DeepInsight és az Umbrella segítségével készítette az új kampányt, erős vizuális szimbólumra építve az idei 1%-os üzenetet.

A Bátor Tábor több, mint 20 éves múltra visszatekintő kezdeményezés, mely nemcsak kiemelkedő eredményekkel, de erős kreatív anyagokkal is büszkélkedhet. A DeepInsight számára ezért érdekes kihívás volt új kreatív koncepciót fejleszteni az idei 1%-os kampányhoz. Végül sikerült találniuk egy olyan gondolatot, mely nemcsak a Bátor Tábor lényegét fogja meg, de képileg is jól megragadható, mozgó- és állóképen egyaránt.

Egy súlyos betegség eltávolít mindentől, ami addig a boldogságot jelentette a mindennapokban: a beteget láthatatlan falként választja el a korábbi életétől. Mit jelent ez egy gyermek életében? A megszokott környezet, a család, az osztálytársak, játszótársak, barátok, közösségi élmények, kapcsolódások teljes elérhetetlenségét. A hosszú, kényszerű elszigeteltség és lemondások még inkább erősítik ezeket a lelki gátakat, melyek gyakran a gyógyulás után is a gyermekkel maradnak – ahogy a betegség, úgy a visszailleszkedés sem könnyű. A Bátor Tábor támogatásával azonban ledönthetjük a falakat, és segíthetünk visszaadni a súlyosan beteg gyermekeknek a korábbi életüket, megszokott mindennapjaikat, igazi gyermekkorukat.

A kreatív koncepció középpontjában ezért a fal áll, egy elvont, mégis konkrét fal, melynek építőkövei a betegség megéléséhez kapcsolódó negatív fogalmak, mint a szorongás, a magány, az elszigetelődés és a félelem. A szpotban a fogalmakból álló fal elemei fokozatosan jelennek meg, míg végül teljes egészében kitöltik a képet. A film csúcspontján – és az állóképes kreatívokon – főhősünk ezt a falat dönti le. Ezzel a képi-dramaturgiai megoldás érzékelteti, hogy a falak ledöntése embert próbáló feladat, amihez minden támogatást meg kell adni a kis hősöknek. Ebben nyújt segítséget a Bátor Tábor – ehhez a kiváló csapathoz most te is csatlakozhatsz segítőként, adód 1%-nak felajánlásával.

„Egy gazdasági válság akaratlan velejárója, hogy csökken az adományozási hajlandóság” – mondja Knecht Tamás, a Bátor Tábor ügyvezető igazgatója. „Mivel a Bátor Tábornál a működésünkhöz szükséges költségek 20%-át fedezik az 1% szja felajánlások, fontos, hogy idén is megfelelő hangsúlyt fektessünk egy üzenetében és hatékonyságában is erős kampánykoncepcióra.” teszi hozzá.

A DeepInsight ügynökség 2016-os alakulása óta arra törekszik, hogy a reklám és a PR területek szinergiáit maximálisan kihasználja a hatékony kommunikáció érdekében. „Kezdetektől fogva jellemez minket a szociális érzékenység, az elmúlt években több társadalmi szervezet részére készítettünk pro bono kampányokat.” – mondja Vér Balázs kreatív igazgató. „A Bátor Tábor nemcsak egy nagyszerű, minden támogatást megérdemlő kezdeményezés, de a maga területén egy roppant erős márka is, melynek a kommunikációs anyagain dolgozni nagyon szép kihívás” – teszi hozzá.

A Bátor Tábor produkciós ügynöksége az Umbrella Collective volt.

A kampány március 13-tól május 22-ig fut, elsősorban online felületeken.

Bátor Tábor web https://batortabor.org/hu/tamogass/egyszazalek/

A kampányon a DeepInsight színeiben dolgoztak:
Molnár Andrea kreatív stratéga és szövegíró
Nagy László art director
Vér Balázs kreatívigazgató

A kampány produkciós cége az Umbrella Collective:

Head of Production: Lotfi Peiman
Producer: Gáti Fruzsina
Account manager: Tömösközi Adél
Rendező: Vajda Viktor
Operatőr: Pénzes Bence
Gyártásvezető: Eszteri Benedek
1st AD: Vízy Laura
PA: Máté Krisztina
Utómunka producer: Molnár Attila
VFX artist: Pflum András
Vágók: Pirk Rita & Kovács Dávid Kristóf
Music Composer: Attila Bánk

PPC ügynökség: Intren