Digitális formában tért vissza a Budapest Central European Fashion Week

A Magyar Divat & Design Ügynökség október 6. és 7. között digitális formában rendezte meg a Budapest Central European Fashion Week-et, melyen tizenegy magyar és hat régiós divattervező mutatta be a 2021-es tavaszi-nyári kollekcióikat. Az érdeklődők bámulatos történelmi és indusztriális stílusú helyszíneken forgatott runway videókon keresztül ismerhették meg Közép-Európa trenddiktáló tehetségeit.

Október 6. és 7. között digitális formában ugyan, de ismét sor került a régió egyik legrangosabb divateseményére, ahol a 2021-es tavaszi-nyári kollekciók kapták a főszerepet. A rendezvényt megvalósító Magyar Divat & Design Ügynökség ezúttal runway videókon keresztül mutatta be a magyar és régiós divattervezők legújabb darabjait.

A Budapest Central European Fashion Week hosszú évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők és a média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben, melynek köszönhetően Budapest egyre közelebb kerül ahhoz, hogy a régió meghatározó divatfővárosai közé tartozzon. A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal rendezte meg az első digitális BCEFW-t, hogy a kihívások közepette is megőrizze és megerősítse az esemény exportösztönző jellegét, ezzel támogatva a tehetségek gazdasági stabilitását.

Az elmúlt napokban az érdeklődők 11 magyar divattervező – Kerényi Virág, Zia Budapest, Elysian, Sentiments Couture, Abodi, Nini, Mero, Kata Szegedi, Aeron, TheFour és Cukovy munkásságába nyerhettek betekintést, akik közül heten nemrégiben a Milano Fashion Week kifutóin is bizonyíthattak a Camera Nazionale della Moda mentorprogramjának résztvevőiként. Kollekcióikkal hűen visszaadták a magyar divat világát, melyet a hagyományok és a kortárs művészet ötvözése jellemez. A termékeiket átható minimalizmus és kreativitás ezúttal is megkülönböztető jelleget kölcsönzött a rendezvénynek. A magyar tehetségek mellett, hat régiós divattervező – Roussin, Jean Gritsfeldt, Nadya Dzyak, Dominika Kozáková, Edyta Jermacz, és Odivi is bemutatkozott, így az esemény tökéletesen visszatükrözte Közép-Európa kulturális gazdagságát. Az októberi Budapest Central European Fashion Week ebből adódóan még inkább a környező országok közötti együttműködés és közösség-tudat jegyében telt.

A Magyar Divat & Design Ügynökség a nemzetközi trendek figyelembevételével alakította ki a videók koncepcióit. A tervezők a márka identitásához és az aktuális kollekciójukhoz leginkább megfelelő hátteret választhattak online bemutatkozásukhoz. A történelmi múltat és hagyományokat megjelenítő márkáknak a barokk jegyében épült Festetics Palota nyújtott helyet, míg az indusztriális stílusban alkotó brandek az OFF Kultúrszövőgyárban adhatták át kollekcióik szellemiségét. Az MDDÜ az elkészült felvételeket több nemzetközi buyer, szakember és mérvadó divatmagazin számára is eljuttatta, hogy értékesítési lehetőségekhez segítse a tervezőket, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy a divatmárkák továbbra is jelen legyenek a divat nemzetközi vérkeringésében.

„A Budapest Central European Fashion Week a rendhagyó körülmények ellenére is sikeresen összefogta és közvetítette a régió hangját. A környező országok történelmi múltja és művészeti értékei virtuális formában is éreztették a hatásukat, amiről olyan elismert médiumok tudósítottak, mint  a Vogue magazin (US), a Vogue UA, vagy a WWD. Közös célunk, hogy minél többen fedezzék fel a magyar márkákban rejlő potenciált – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.

A digitális Budapest Central European Fashion Week a BCEFW hivatalos Youtube csatornáján továbbra is elérhető és bármikor visszanézhető.

***

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai divat- és designipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a divat- és designiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, ami elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség