Világszínvonalú designerek munkái kapják a főszerepet az MDDÜ 360 Design Budapest programsorozatában

A Magyar Divat & Design Ügynökség október 8. és 10. között a Budapest Design Week szakmai partnereként huszonnégy hazai és régiós formatervezőnek kínál bemutatkozási lehetőséget a 360 Design Budapest programsorozattal. A háromnapos esemény során az érdeklődők online és offline kiállításokon és tárlatvezetéseken tekinthetik meg a design szakma izgalmas termékeit, továbbá edukációs jellegű kerekasztal-beszélgetéseken keresztül nyerhetnek betekintést a magyar designipar aktuális kérdéseibe. Az MDDÜ a megváltozott gazdasági helyzetben is arra törekszik, hogy láthatóságot biztosítson a magyar designmárkáknak.         

A Magyar Divat & Design Ügynökség immáron harmadik alkalommal szakmai partnere hazánk legnagyobb designeseményének, a Budapest Design Week-nek, melynek keretében 360 Design Budapest nevű programsorozatával hívja fel a figyelmet a design mindennapokban betöltött szerepére. A kiállításon húsz világszínvonalú hazai formatervező munkásságát ismerhetik meg a látogatók, akik nyílt jelentkezés útján kerültek be a kiállítók közé. A Magyar Divat & Design Ügynökség 11 termékkategóriában várt jelentkezőket az egyedi bútoroktól kezdve, a különleges háztartási kerámiákon át, egészen a jellegzetes betontermékekig. A szakmai zsűri döntésének értelmében Adamlamp, Codolagni, Error n’more, Hannabi, Kele Sára, KOMONKA, Lakatos Ábel, LumoConcept, Miklósi Ádám, Oleant, Paper Up, Planbureau, Plydesign, Position Collective, RAWfiction, Regős Anna, Sixay, Socowoo, Studio Nomad, és Ungár Fanni mutathatják meg termékeiket a látogatóknak, akik kimagasló eredetiségük miatt érdemelték ki a megjelenési lehetőséget. A kiállításon megtekinthető termékekről digitális, gömbpanorámás felvételek is készülnek, így a hazai termékek a nagy földrajzi távolságok ellenére is elérhetik a fogyasztókat.

A programsorozat virtuális térben is támogatja az értékesítésösztönző jelleget: az online kiállításokon megjelenő formatervezők weboldalai feltüntetésre kerülnek a tárgyaik mellett a platformon is. Az online felületen négy régiós tervező munkái is helyet kapnak, mellyel az ügynökség hosszútávon erősíti meg a magyar designipari régiós pozícióját, illetve az ország kreatív kultúrájáról kialakult képet. A virtuális kiállítás létrehozásával az MDDÜ mindemellett elősegíti a tervezők, a forgalmazók, a gyártók és a vásárlók közötti korlátlan információáramlást, rámutatva a magyar designt átható kreatív erőre.

Az MDDÜ programjával támogatja a designmárkák stabilitásának megőrzését és egyúttal elősegíti az értékesítési folyamatokat is. A 360 Design Budapest a kereskedelmi lehetőségek elősegítésén túl platformot teremt a design jövőjéről való edukációs jellegű közös gondolkozásnak is: az Ügynökség HFDA Academy: design DIALOG nevű programsorozata az esemény alkalmából két vidéki és egy regionális különleges epizóddal jelentkezik, melyeket online, podcast formában kísérhet figyelemmel a nagyközönség. A győri kerekasztal-beszélgetés „Formába öntött szakértelem – Ahogy a győri designipari szakemberek látják” címmel várja az érdeklődőket, amely sikeres győri együttműködések bemutatásával szemlélteti a designban rejlő üzleti lehetőségeket. A veszprémi epizódban pedig a település designipari lehetőségeinek kérdéseire keresik a választ a szakemberek az „Út a gyártókapacitástól a saját designkultúráig – Merre halad a veszprémi bútoripar” című podcast keretében. Ezen kívül sor kerül egy rendhagyó regionális beszélgetésre is a V4-es országok formatervezői között, mely a körforgásos modellre koncentrál. Az ügynökség ezzel a programmal kíván hozzájárulni ahhoz, hogy Magyarország vezető régiós pozíciót töltsön be a designról való közös gondolkodásban. A szakmai eszmecserék mellett, a látogatók betekintést nyerhetnek a design jelenébe és múltjába is, hiszen egy designtörténeti kiállítás és tárlatvezetések is várják őket a helyszínen.

„A 360 Design Budapest programsorozattal szeretnénk közelebb hozni az emberekhez a magyar formatervezés világát, segíteni a design megértését, ezáltal pedig egy tudatosabb fogyasztói réteg kialakulásához hozzájárulni. Célunk, hogy intenzív láthatóságot nyújtsunk a hazai és régiós designerek számára. Büszkék vagyunk arra, hogy sikerült régiós jelleget kölcsönöznünk az eseménynek, melynek köszönhetően egy lépéssel ismét közelebb kerülünk ahhoz, hogy egy nap Magyarország legyen a régió designipari központja – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.”

Az esemény szigorú egészségügyi óvintézkedések mellett valósul meg: a szervezők a helyszín gyakori fertőtlenítésével, kézfertőtlenítők elhelyezésével és létszámkorlát bevezetésével biztosítják a rendezvény biztonságos lebonyolításának feltételeit. A rendezvényen való részvétel regisztrációköteles. A csoportosulások elkerülése érdekében a rendezvény óránként 50 főt fogad.

*A Magyar Divat & Design Ügynökség a programot az aktuális hivatalos információk szerint alakítja és a vírushelyzetre való tekintettel a változás jogát fenntartja.*

***

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai divat- és designipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a divat- és designiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, ami elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség