LAVAZZA 2020 Calendar: A szépség feltárja a világot

A Lavazza 2020-as naptárában látható David LaChapelle fotók vizuális szimfóniájában mutatják meg az ember és a természet között létrejövő új kapcsolatot
A szépség ismét felfedi a világot

David LaChapelle a fotóművészet nagymestere és az egyik legjelentősebb kortárs fotós, képeivel és kísérleteivel új fejezetet nyit a Lavazza naptárainak történetében. A fotók megértéséhez idén a költészet jelenti a kulcsot.

Az amerikai fotós harmadik alkalommal működik együtt a Lavazzával, és Armando Testa, a Lavazza reklámügynökségének művészeti vezetésével, most egy történetet mesél el a természet szépségét ábrázoló fotóin keresztül. Andy Warhol korábbi tanulója, és a hírességeknek kijáró kultusszal bíró LaChapelle az elmúlt néhány évben a környezetvédelemre összpontosította figyelmét a természetfotózás felé fordulva. Ez azonban nem változtatott káprázatos esztétikáján, amely mindig is jellemezte összetéveszthetetlen stílusát.

A Lvazza úgy döntött, hogy 2020-ban az Earth CelebrAction nevű projekttel a természetnek tiszteleg, és a cselekvést ábrázoló szépség hatalmának megünneplésével arra ösztönzi a Föld lakóit, hogy igenis képesek legyenek cselekedni és tenni a környezetük védelmének érdekében.

LaChapelle egy szimbolikus történeten keresztül mutatja be a témát, amelyben a klasszikus elemek – a tűz, a víz, a föld és a levegő – az ember jelenlétében találkoznak egymással, egy lenyűgöző természeti forgatókönyvet megelevenítve. Az év tizenkét hónapja az élet himnusza, amely a szépség átalakító erejével felébresztheti és megvilágíthatja az embereket, tudatosítva az őket körülvevő környezethez köthető igazán mély kapcsolatot, és hangsúlyozva a világ összes élőlényével meglévő kölcsönösséget.

A tizenkét hónap összegyűjti az Earth CelebrAction kiadványban kifejtett gondolatokat, megnyílva a Föld felé: felmérve annak fontosságát, meghallgatva igényeit, Földanyaként tisztelve, és vigyázva rá, hogy gondoskodhasson rólunk. Röviden: újra kapcsolatba lépni a Földdel.

„Láttuk David LaChapelle növekvő elköteleződését a fenntarthatóság és a környezetvédelem irányába, amerre a naptárprojektjeink is haladt az évek során” – mondta Francesca Lavazza, a Lavazza Csoport igazgatóságának tagja. „A 2020-as Naptár, vagyis az Earth CelebraAction egy felhívás a Föld összes lakójának, hogy vigyázzon a természet szépségeire és értékeire. Átfogóan, védelmezően, oltalmazva. A földet, mint helyet, és mint Földanyát, nekünk is meg kell védenünk és vigyáznunk kell azokra is, akik a bolygón élnek. A LaChapelle által készített fotók esztétikai erejük révén képesek a művészetet eszközként használni a Föld és annak lakói, vagyis az emberek közötti új kapcsolat kialakítására. A naptár továbbra is ideális eszköze a figyelemfelhívásnak, amely a kritikus jelenünkre fókuszál, és a művészet, valamint a szépség felhasználásával inspirál és felkelti a figyelmet. Mert számunkra a természet védelme művészet.”

„A naptár kreatív megtervezése minden évben izgalmas kihívás. Idén a fenntarthatóságról akartunk beszélni, de a hagyományos riport stílustól eltérően. És ami a legfontosabb: szerettük volna a témát erős, emlékezetes és látomásszerű képekkel bemutatni. Ezért gondoltunk rögtön LaChapelle rendhagyó stílusára.  David már sok időt eltöltött a Lavazza művészi kötelékében és az évek során folyamatosan követtük karrierje alakulását. A körülöttünk lévő természet és a környezet ihleti munkáját, és bár tudtuk, hogy érti mit szeretnénk, mégis meglepett bennünket a hihetetlenül ötletes és gazdag univerzumával, a termékeny inspirációival és a részletek iránti megszállottságával” – mesélt a fotós kiválasztásáról Michele Mariani, az Armando Testa kreatív igazgatója.

A művész, David LaChapelle a következőképpen kommentálta a Lavazzával folytatott közös munkát: „A Lavazza Earth CelebrAction naptárának megalkotása ideális alkalom volt arra, hogy képzeletbeli utazásomat egy idilli paradicsomon keresztül mutassam be, ahol az ember és a természet tökéletes harmóniában élnek egymással. Hálás vagyok azért, hogy teljesen szabad kezet kaptam egy olyan megbízótól, aki ilyen mértékben tiszteli bolygónkat. Az is örömmel tölt el, hogy olyan képeket készítettem, amelyekkel tökéletesen elégedett vagyok”.

A 2020-as Lavazza naptár a fenntarthatóságra és a bolygó jövőjének kérdéseire hívja fel a figyelmet, amelyet a szépség költői utazása és a környezettel való kapcsolat felfedezésére tett kísérlet mutat be. Ez a figyelemfelhívás már 2015-ben, a Föld Védőinek szentelt trilógiával kezdődött, olyan nagyszerű fotósok munkáival, mint Steve McCurry, Joey Lawrence és Denis Rouvre, akik emberségük és empátiájuk révén felejthetetlen módon ábrázolták a földjüket védő mindennapi emberek arcait.

A törékeny, de létfontosságú energiával teli ökoszisztémát szemléltető pozitív történetek keresése Platónnal folytatódott, aki 2018-ban a „2030: És te mit teszel?” elnevezésű projektben tette fel a kérdést, csatlakozva az ENSZ által támogatott 17 fenntartható célhoz. 2019 Ami Vitale, a National Geographic Magazine egykori fotósának és az egyik legfontosabb kortárs fotóriporter éve volt, ekkor a művész 6, a természetre összpontosító művészeti projektet dokumentált Thaiföldön, Marokkóban, Svájcban, Kolumbiában, Kenyában és Belgiumban.

A mostani projektben szereplő fotók Hawaii-on készültek, ahol a művész évek óta egy fenntartható farmon él. Itt került LaChapelle közel a tájfotózáshoz, leginkább a környezetvédelemre koncentrálva, amelynek révén úgy tekinthetünk a Földre, mint egy védelmet és törődést igénylő helyre, miközben megőrizzük annak szépségét.

A Lavazzáról: az 1895-ben Torinóban alapított olasz kávépörkölő cég négy generáció óta a Lavazza család tulajdona. A kávépörkölés szegmensében jelenleg a világ legnagyobb szereplői közé tartozó Lavazza Csoport több mint 90 országban van jelen leányvállalatokon és disztribútorokon keresztül. Termelése mintegy 64%-át exportálja. A Lavazza jelenleg közel 4000 embernek ad munkát és a 2018-ban 1,87 milliárd eurós forgalmat ért el. [A Lavazza Csoport a 2018. december 31-i pénzügyi kimutatásaiban a nemzetközi számviteli standardok (IFRS) szerint jelentette bevételeit és saját tőkéjét.]

Működése első éveiben a Lavazza készített elsőként a piacon kávékeveréket, azaz kombinálta egymással a különböző földrajzi térségekből származó kávéfajtákat. A mai napig ez a Lavazza legtöbb termékének a megkülönböztető jegye. A vállalat 30 év tapasztalattal rendelkezik az adagolt kávéfőzőrendszerek és termékek gyártása, illetve értékesítése terén.  Minden piaci szegmensben jelen van: az otthoni, a vendéglátóipari és az irodai kávékészítés terén, ahol az innovatív fogyasztási technológiák és rendszerek használatát állítja középpontba. Ez volt az első olasz vállalat, amely kapszulás kávéfőzőrendszereket kínált.

A Lavazza jelen van a sport világában pl. támogatja a Grand Slam tenisztornákat, valamint a művészet és a kultúra terén, ahol olyan rangos múzeumokkal működik együtt, mint a New York-i Guggenheim Múzeum, a szentpétervári Ermitázs, vagy a Mebourne-i Victoria Nemzeti Galéria.

A Lavazza Csoporthoz tartozik a francia Carte Noire és az ESP (2015-ben és 2017-ben kerültek felvásárlásra), a dán Merrild (2016), az észak-emerikai Kicking Horse Coffee (2017), az olasz Nims (2017) és az ausztrál Blue Pod Coffee Co (2018). 2018 végén a felvásárlásokat követően a cégen belül megalakult a Lavazza Professional üzletág, amely magában foglalja a piacvezető irodai kávé szolgáltatás szegmenst (Office Coffee Sector – OCS), valamint a Flavia és a Klix vending rendszereket.

További információ: www.lavazza.com

Forrás: Lavazza

, ,