Játék a tűzben – Rendhagyó koncert a Bethlen Téri Színházban

Azt, hogy hajdanán milyen volt egy zenekar forintemberének lenni, pontosan tudom, nemcsak, mert egyetemistaként az Ifjúsági Magazin beatzene rovatát vezettem, hanem mert családi-rokoni szálak miatt is kötődtem ehhez a műfajhoz. De milyen ma? Egy olyan zenész-énekes esetében, aki nem a tévécsatornák sztárolt-stylistolt-dizájnolt tehetségkutatós fiataljainak egyike?

 Sokoldalúság.  Profizmus. Játékosság.  Ezek a tulajdonságok jutnak először eszembe, ha Dóka Attilára gondolok, aki a Dóka Attila Akusztik frontembere.  Németnyelv tanár, programozó, cégvezető, az autók világának és a sebességnek a megszállottja, fotós és filmes, író, négy évadon keresztül láthattuk a József Attila Színház irodalmi színpadán, hangoskönyvekhez ír zenét, irodalmi színpadok fellépője, turisztikai események krónikása, megörökítője. Ezerfélét csinál egyszerre.

De amit leginkább kell tudni róla hogy gyerekkora óta gitározik, és gitáron írja a dalokat, megzenésítéseket is. Nyolcadik osztályosként bátyjával, Péterrel és egy másik testvérpárral megalakították a Meridián együttest.

A zenekar életében fordulópontot jelentett, amikor Rejtsd el szíved! címmel megjelent első nagylemeze. A két éve alakult háromtagú együttes – Kovács Sára Dizna, valamint Dóka Péter, Attila bátyja az együttes  másik két tagja – egyre népszerűbbé vált. A 12 dal közül, amely helyet kapott az albumon, a legnépszerűbb talán és a leginkább slágergyanús  – bocs, a hetvenes évekbeli jelzőért – a Rejtsd el szíved! című szám.

A trió stílusa különleges – és egyben hiánypótló – a magyar zenei kínálatban. Dalaik esetében igen fontos a szöveg, amellyel Bródy és Cseh Tamás nyomdokait követik.

A „folk-pop”-nak nevezett stílusban készült album alapvetően lírai dalokat, tiszta – popos – akkordokkal, amelyet népzenei elemek színesítenek. A trió alapvetően az ének-gitár-fuvola-cajon hangszerelésre épül, de időnként gordonka is megszólal a dalokban.

A zenekarról még tudni kell – bár a nagyközönség ebből keveset tapasztal, hiszen háttérmunkáról van szó, – hogy kiváló a menedzsment, ami egyszemélyben Juhász Melindához kötődik. Élénk és aktív a jelenlétük a közösségi médiában, ami ma már elengedhetetlen, csak éppen sok apró munkával jár.
„Egy zeneszerzőnek a lemez olyan, mint írónak a könyv. Nekünk is fontos, hogy a munkának, a dalszerzėsnek legyen valamilyen tárgyi lenyomata. Elvi síkon pedig a lemezen található dalok így együtt egy árnyalt és sokrétű képet vetítenek elénk a szerzőről és a zenésztársairól, akik az albumot kezelhetik a jövőben akár kiinduló –  akár igazodási pontként.”– mondta Dóka Attila, a lemez tavalyi bemutatásán.

Első lemezük egyéves évfordulóját rendhagyó koncerttel ünneplik, május 24-én, a Bethlen Téri Színházban.

Az előadás során – aminek a zenekar a Játék a tűzben címet adta – egy rejtélyes narrátor segítségével, a nézők betekintést nyernek a dalszerző valós életébe, megértik motivációit, történetét. A különböző életszakaszokra, érzelmi állapotokra pedig a DAA zenéjével reflektál, ad egyben a történéseknek sajátos aláfestést a különös végkifejletig.

A rendhagyó koncerten az első lemez és az azóta eltelt időszak dalaiból hallhatunk egy válogatást.

Végül jöjjön a stáblista: Dóka Attila – ének, gitár, Kovács Sára Dizna: fuvola, ének Dóka Péter: ütőhangszerek, Thalia Arabella: tánc, Erdei Melinda: tánc. Produkciós vezető: Juhász Melinda

Forrás: Bethlen Téri Színház