Müpa, VI. emeleti próbaterme
A Nemzeti Filharmonikusok Próbatermi sorozatának következő előadásán, február 2-án, 18:00 órakor, a Müpa VI. emeleti próbatermében, Giuseppe Verdi ismeretlen dalai csendülnek fel a Nemzeti Énekkar művészeinek előadásában. A házigazda Tóth Antal, a Nemzeti Énekkar menedzsere.

Nemzeti Énekkar @ Raffay Zsófia
A Nemzeti Énekkar jeles művészeinek segítségével beleásunk ebbe az alig ismert kamarai életműbe, mintegy fél évszázadnyi termésből kiemelve másfél tucat dalt. A legrégebbi még jóval a legelső operai siker, a Nabucco előtt született, a legutolsó a Falstaff utáni évben. Némelyik magyarországi bemutatóként lesz hallható koncertünkön.
Közreműködnek:
Bakos Kornélia, Bódi Zsófia, Boros Sándor, Dékán Jenő, Derzsi-Pap Enikő, Dóri Eszter, Estefán Tünde, Galgóczy Dóra, Halmosi Katalin, Illés Gabriella, Ladjánszki László, Pásztor Péter, Silló Gyögy, Somogyi Erika, Szappanos Edit, Tóth Katalin, Viszló István – ének
Bizják Dóra – zongora
Duleba Lívia – fuvola
Házigazda: Tóth Antal, a Nemzeti Énekkar menedzsere
Következő hangversenyünk:
2019. február 7., csütörtök, 19:30 – Zeneakadémia
Úti cél: Amerika
Stravinsky: Pulcinella – szvit
Copland: Klarinétverseny
Rachmaninov: III. szimfónia, a-moll, op. 44
Km.: Martin Fröst klarinét és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Kirill Karabits
Három zeneszerző, mindhárman – mint oly sokan mások a 20. században – Amerikában fejezték be földi pályafutásukat. Copland szülei Litvániából emigráltak, Rachmaninov és Stravinsky Oroszországból. Három erős egyéniség, három zenei stílus. Rachmaninov vérbeli romantikus zenét írt, később, az emigráció után is. Stravinsky Pulcinella c. balettjét 1920-ban a Gyagilev-féle világhírű balett-társulat mutatta be Párizsban, a díszleteket és jelmezeket Picasso tervezte. A barokk zeneszerző, Pergolesi zenéjét dolgozta át, ezzel kezdődött neo-klasszikus alkotó korszaka. Aaron Copland a híres jazz-klarinétos, Benny Goodman felkérésére komponálta 1950-ben bemutatott Klarinétversenyét, amelyben jazz-elemek és, ahogy egyik kritikusa írta, „keser-édes líraiság” keveredik. Ezt a tarka stílus-kaleidoszkópot egy kitűnő svéd klarinétművész, Martin Fröst adja elő, akiről a The Times így írt: „Ha még nem hallottad Martin Fröst-öt játszani, nem is hallottál igazán klarinétot.” Az estet egy Ukrajnából indult, Bécsben végzett karmester, Kirill Karabits tárja elénk.
Sok szeretettel várjuk hangversenyeinkre!