Barokk Randevú – Barokk zenei barangolások a Gödöllői Királyi Kastélyban

A leghíresebb barokk művek témái a jazz, a swing, a bossa nova és a bolero műfajában kalandozva a Swing à la Djangóval, Micheller Myrtillel és a Talamba Ütőegyüttessel, egy ritkán felcsendülő barokk oratórium a Budapesti Dohnányi Zenekarral és Pergolesi az Úrhatnám szolgáló című vígoperája Philipp György rendezésében augusztus 10-én és 12-én a Gödöllői Királyi Kastélyban. A Barokk Randevú célja, hogy klasszikus és crossover jellegű produkciók bemutatásával hozza közelebb a barokk zenét a közönséghez. 

Swing à la Django

A barokk korszak sokszínűsége kerül a fókuszba augusztus 10. és 12. között a Gödöllői Királyi Kastélyban. A Barokk Kastélynapok keretében megrendezett zenei fesztivál, a Barokk Randevú nemcsak klasszikus műveket, hanem olyan crossover jellegű produkciókat is bemutat, amelyek még inkább befogadhatóbbá teszik a legnagyobb zenei formaalkotó korszak műveit. Az eseményt Lombos Pál, a Swing à la Django és a Heuréka Music Agency vezetője valamint Hollerung Gábor karmester, a Budafoki Dohnányi Zenekar vezetője hívta életre.

A Barokk Randevú augusztus 10-i nyitókoncertje, a Bachtól Djangóig játékosan vezeti végig a hallgatókat a barokk muzsikától a swing műfajáig. A Swing à la Django új, nagyszabású produkciója a műfajok keveredése mellett attól is különleges, hogy az interpretáció során a Talamba Ütőegyüttes és Micheller Myrtill a zenekarral együtt alakítja, építi a dallamvilágot és a szólókat.

Talamba Ütőegyüttes

Vannak művek, amelyek a mai napig számos kérdést vetnek fel még a zenetörténészek számára is. Ilyen Johann Sebastian Bach utolsó alkotása, A fúga művészete is, hiszen annak titkát, hogy legbonyolultabb tétele miért maradt befejezetlenül, inkább csak sejthetjük. Augusztus 12-én a Megérthető zene című hangversenyen a BDZ Vonós Quintet, a Budapest Saxophone Quartet és a Corpus Quartet előadásában hallgathatjuk meg a barokk zenei egyik legkomplexebb remekművét, a megértést pedig Hollerung Gábor érdekes magyarázatai és történetei segítik.

Pergolesi 23 évesen írta egyik legnépszerűbb művét, Az úrhatnám szolgálót, amit eredetileg az Il prigioniero superbo című opera szüneteiben mutattak be, a zenetörténet azonban az első vígoperaként tartja számon. A Barokk Színházban bemutatott előadásban a három szereplő, Bojtos Luca, Erdős Attila és Mózes Zoltán az egyszerű és vicces történet árnyoldalait és meg nem tárgyalt részleteit is felszínre hozzák Philipp György rendezésében.

A Barokk Randevú záróhangversenyén Händel első angol nyelvű vallásos műve, az Utrechti Te deum és Jubilate csendül fel, amely az 1713-as Utrechti Béke megünneplésére született. Ez volt a brit királyi család első megbízása a zeneszerző számára, és Händel ezzel meg is alapozta londoni karrierjét. Ezen az estén a Budafoki Dohnányi Zenekar előadásában, kiváló magyar szólisták közreműködésével hallgathatjuk meg ezt a hazánkban viszonylag ritkán felcsendülő barokk oratóriumot.

Budafoki Dohnányi Zenekar

Program:

Bachtól Django-ig
2018. augusztus 10. 19:30, Kastély-udvar
Swing à la Django és a Talamba Ütőegyüttes
Közreműködik: Micheller Myrtill

Megérthető zene / J.S. Bach: A fúga művészete
2018. augusztus 12. 16:00, Lovarda
A művet ismerteti: Hollerung Gábor
Közreműködik: BDZ Vonós Quintet, Budapest Saxophone Quartet, Corpus Quartet

Pergolesi: Úrhatnám szolgáló
2018. augusztus 12. 18:00, Barokk Színház
Közreműködik: Budafoki Dohnányi Zenekar
Bojtos Luca – szoprán
Erdős Attila – basszus
Mózes Zoltán – tánc
Rendezte és vezényel: Philipp György

Händel: Utrecht Te Deum és Jubilate
2018. augusztus 12. 20:00, Lovarda
Közreműködik: Budafoki Dohnányi Zenekar
Budapesti Akadémiai Kórustársaság
Szólisták: Csereklyei Andrea, Megyesi Schwartz Lúcia, Gavodi Zoltán, Szerekován János, Blazsó Domonkos
Vezényel: Hollerung Gábor

További információ: http://barokkrandevu.hu/