„Helyre tud rakni rendesen” – Bánsági Ildikó és Gáspár Kata együtt próbálnak

„Azért nem a Warrenné mesterségét próbáljuk!” – nevet Bánsági Ildikó és gyorsan hozzáteszi, hogy bár el tudná képzelni, de nem vágyik rá. Kata szerepe Az Utazás az éjszakába előadásban nem annyira súlyos, hogy igazán próbára kellene tenniük egymást. Összesen egy közös jelenetük van.

O’Neil: Utazás az éjszakába, Gáspár Kata, Bánsági Ildikó – Fotó: Zsigmond László – Fotó forrása: Pesti Magyar Sznház

Pedig élénken elképzelték nyáron, milyen lesz, amikor majd hajnalig vitatkoznak egymással a jeleneteken, a szituációkon. Együtt lesznek éjszakákon át, ők, a kutyák, a példány és a színházi gond. „Kata egy ír, vidéki, trampli cselédlány és viselkedik – magyarázza Ildikó. – Én addigra már rendesen belesüppedtem a morfium ködbe, ő meg figyel, hogy mi a bánat van velem.” Ennyi.

„Nagyjából mégis az történik, amit nyáron elképzeltünk, azzal a különbséggel, hogy főleg az én szerepemet elemezzük éjszakákon át, mert azon aztán van mit. Kata segít nekem. Az, hogy közben a lányom színésznő lett az nagyon jó és egyáltalán nem ijesztő állapot. Nézi a próbákat, ami pokolian frusztráló, de mégis nagyon hasznos. Aztán véleményt mondani és elfogadni sem könnyű. Tisztelem a lányom véleményét, mert nagyon precízen és pontosan fogalmaz, de ettől nekem még mérlegelnem kell, mennyit tudok beépíteni, mennyi a hasznos, mennyi az, amire majd jó sok vergődés után visszatérek esetleg.”

„Kata nagyon pontosan fogalmaz – mondja Bánsági Ildikó –, és sokkal tudatosabb, mint én és ez nem egyszerű, mert azonnal hadakozom vele gondolatban. Nagyon érdekes ez az egész viszony. Helyre tud rakni rendesen. Nem beszélünk mi színésztechnikai dolgokról, a színházról beszélünk, de ezt csináltuk mindig. Most se más.”

Forrás: Pesti Magyar Színház

Pesti Magyar Színház: Eugene O’Neill: UTAZÁS AZ ÉJSZAKÁBA – tragédia két részben – színházpedagógiai foglalkozással – Bemutató: 2017. 02. 03.