Mindenkit mozgósít az Opera

Gyermeket váró párokat invitál az anyák napját megelőző szombatra az Opera, háromszáz leendő anyuka jelentkezését várják. Május 2-ától huszonhétezer középiskolás diák jut el ingyen az Erkel Színházba, az internetes közönséget pedig a szabadba csábítják: keresik az Opera rajongói plakátarcát, aki ötletes fotójával nyerheti el a címet.

Május negyedikén kismamákat vár az Operaház. Az anyák napját megelőző nap délelőttjén, hagyományteremtő szándékkal, KismaMatiné címmel látnak el egy előadást, amelyre minden évben 300 várandós kismamát és kispapát várnak. Idén a nagy sikerű Shakespeare-adaptáció, A makrancos Kata balettelőadásra jöhetnek a gyermeket váró párok, jelképes, 300 Ft-os jegyekkel. A cél, hogy a hasonló, örömteli élethelyzetben lévők, a gyermekáldás előtt közösen kikapcsolódhassanak, s a magzati korban lévő gyermek is részesülhessen a zenei élményben. A program – az Útravaló CD-hez hasonlóan – mely minden magyar újszülött szüleihez eljut már a kórházban –, ez alkalommal is Kodály Zoltán legendás mondására épít, amely szerint „a gyermek zenei nevelését nem a születése előtt kilenc hónappal, hanem már az édesanya születése előtt kilenc hónappal jó megkezdeni”. A KismaMatiné jelkép és üzenet, amely kifejezi: az egész társadalom számára fontos, hogy minél több gyermek szülessen, s hogy minél fogékonyabbak legyenek a jóra és a szépre. A kismamák az anyaknapja@opera.hu címen regisztrálhatnak a Magyar Nemzeti Balett május 4-ei előadására. A legendás Seregi-balett igazi színházi élményt ígér azoknak is, akik most ismerkednek a balett műfajával.

Hatalmas az érdeklődés övezi a május 2-án induló OperaKaland programot, amely évente több tízezer középiskolás diákot juttat el opera- vagy balettelőadásra. Idén Erkel Hunyadi László című operájára épül a program, amelynek első előadás-szériájára 335 iskola jelentkezett szerte az országból. A huszonöt előadásra kis híján huszonhétezer diák jut el térítésmentesen a megújuló Erkel Színházba. Az Operaház által életre hívott, szervezett és finanszírozott programot a MÁV támogatja, melynek köszönhetően a vidéki diákok 90%-os kedvezménnyel utazhatnak a fővárosba, a  BKK pedig kedvezményes tanulójegyeket biztosít a programhoz. A további évadokban kiteljesedő OperaKalandra szóló meghívás kiterjed az ország valamennyi köznevelési intézményére. A kezdeményezéssel minden idők legnagyobb ifjúsági programja indul el az Operaház történetében.

A közösségi portál Opera-oldalának látogatói hatalmas játékban vehetnek részt mától. Az Opera nagy sikerű imázskampánya kilépett a webről, már az utcákon is hódít, így az internetes közönséget a plakátfotókkal együtt csalják ki a szabadba. Feladatuk, hogy a kiválasztott három plakát előtt készítsenek fotót magukról, családtagjukról, vagy barátjukról. A legkreatívabb, legfantáziadúsabb képeket megjelenítik az Opera közösségi oldalán, ahol a legtöbb szavazatot kapó kép szereplőjéről az Opera profi kreatív csapatának segítségével műteremi plakátfotót készítenek, ami az ország 3 kiemelt pontján, óriásplakáton jelenik meg, még idén májusban. A legtöbb tetszésnyilvánítást bezsebelő fényképhős lesz tehát az Operaház 2013/14-es évadának rajongó-plakátarca. A fotókat a plakatarc@opera.hu címre várják.

www.opera.hu

Opera