A Kassák Múzeum elnyerte a red dot-díjat

A Kassák Múzeum új arculata nyerte el a világ egyik legrangosabb dizájn elismerését, a red dot-díjat kommunikációs dizájn kategóriában – közölte az MTI-vel csütörtökön a budapesti Kassák Múzeum.

Az idei pályázatra 68 országból összesen 14 000 pályamunka érkezett, az évente változó nemzetközi szakértői zsűri három kategóriában: formatervezés, kommunikációs dizájn, és termék dizájn koncepcióban ítélte oda az elismeréseket. A Kassák Múzeum arculati elemeit Lepsényi Imre tervezte és november végétől kiállításon tekinthetik meg az érdeklődők – olvasható a múzeum tájékoztatójában.

„Jó érzés abba a csapatba tartozni, amelynek a kultúra területéről többek között az amszterdami Van Gogh Múzeum vagy a frankfurti Städel Múzeum, a piaci szférából pedig a dizájn iránt elkötelezett legnagyobb cégek a tagjai. A Kassák Múzeum célja, hogy a magyar közönségnek a múzeum programján keresztül lehetősége legyen a nemzetközi kitekintésre, ugyanakkor megismertessük a külfölddel a magyar kultúra egy jelentős szeletét. Ezáltal is Kassák Lajos, a legjelentősebb magyar avantgárd író, képzőművész, lapszerkesztő és dizájner kezdeményező törekvéseihez kapcsolódunk” – nyilatkozta az elismerésről Sasvári Edit múzeumvezető.

A múzeum két éve egy olyan új koncepciót dolgozott ki, amelynek fontos része a magas színvonalú dizájn. Arculatában a kassáki szellemet megidéző – de formailag nem másoló – korszerű és kortárs szemléletű dizájnt hozott létre. A megújult arculat elemei együttesen hordozzák mindazt, amit a múzeum programjával, a kassáki életmű mai üzenetének közvetítésével itthon és külföldön képviselni akar.

Kassák Lajos (1887-1967) munkásságának kulcsszavai a nemzetköziség, együttműködés, szellemi műhelymunka, kritikai szemléletmód. A díjazott logóban az általa is gyakran alkalmazott felkiáltójel a mindenkor szükséges kritikai attitűdre utal, a „K” másik eleme, a nyíl a figyelmet a kassáki üzenetnek mai érvényességére irányítja.

A díjat először 1954-ben Essenben az Észak-Rajna-Vesztfáliai Design Zentrum ítélte oda, azóta az elismerésért a legnagyobb cégek és múzeumok is versenybe szállnak, mint például az Apple, a BMW, a Ligne Rose vagy az amszterdami Van Gogh és a frankfurti Städel Múzeum.

A kommunikációs dizájn kategóriában Lepsényi Imre tavaly nyert először red dot-díjat a budapesti Izraeli Kulturális Intézet arculatával.

A red dot díjat Berlinben Sasvári Edit múzeumvezető, Csatlós Judit muzeológus, Szőke Katalin pr-szakértő és Lepsényi Imre dizájner vette át szerdán. A díjnyertes munkákat a legnagyobb kortárs dizájn gyűjteményekben, az esseni és a szingapúri red dot múzeumban is bemutatják.

Fotó forrás: Wikipédia

Forrás: MTI